ארה"ב: סנקציות חדשות נגד חמאס ומשמרות המהפכה

משרד האוצר האמריקני הכריז על עיצומים כלכליים נגד 15 גורמי טרור שונים בתוך הארגונים הפלסטיני והאיראני. שר האוצר האמריקני: "אמצעים שיאפשרו ניתוק טרוריסטים מהמשאבים שלהם"

מנהיג חמאס בעזה, יחא סינוואר. צילום: AP

ארה"ב הודיעה היום (ג') על סנקציות נוספות נגד ארגוני טרור וגופים המשתפים עמם פעולה.  משרד האוצר האמריקני הכריז כי על שורה של עיצומים נד מנהיגים, פעילים וישויות טרור שונות, זאת במסגרת הרחבת הצו הנשיאותי, שנותן כלים כלכליים נוספים במלחמה נגד טרור. הוראת הסנקציות שדווח עליה כולל 15 גורמי טרור מחמאס, דאעש, אל-קעידה ומשמרות המהפכה.

שר האוצר האמריקני, סטיבן מנוחין, אמר: "הסנקציות החדשות הללו יאפשרו לממשלת ארה"ב לרוקן טרוריסטים מהמשאבים הדרושים להם כדי לתקוף את ארצות הברית ובעלות בריתנו, ויחזיקו במוסדות פיננסיים זרים הממשיכים לעשות איתם עסקים. כלים חדשים אלה מסייעים למאמצים הבלתי פוסקים שלנו לנתק טרוריסטים ממקורות התמיכה שלהם ולשלול מהם את הכספים הדרושים לביצוע פעולות ההרס שלהם. הם משמשים הרתעה עוצמתית לקבוצות טרור קיצוניות ולאלה המבקשים לסייע למטרותיהם".

לאחרונה הטילה ארה"ב על איראן סנקציות נוספות, ביו היתר על תוכנית החלל של המדינה. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי האמריקנים הטילו אתמול סנקציות על סוכנות החלל האזרחית של איראן ושני ארגוני מחקר. ארה"ב טוענת כי תוכנית החלל של האיראנים משמשת לקידום תוכנית הטילים הבליסטיים של טהרן.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית