ג'יימס בונד קטן עליה: אשת הסייבר של בריטניה

הממלכה הבריטית הקימה יחידת סייבר התקפית חדשה. "מדובר במרגלת הסייבר ההתקפי הטובה ביותר בבריטניה", אמר גורם במשרד ההגנה הבריטי

 
ג'יימס בונד קטן עליה: אשת הסייבר של בריטניה

סוכנות חדשה להתקפות סייבר בבריטניה. אילוסטרציה: BIgstock

בריטניה מקימה סוכנות לוחמת סייבר חדשה, שבראשה תעמוד אישה. כמו בסרטי ג'יימס בונד, בהם M ניהלה את הביון הבריטי, כך אותה אישה תנהל את הזרוע הבריטית ההתקפית בסייבר. "המומחית שתפעיל את ה-NCF היא לא רק מרגלת הסייבר הטובה ביותר בבריטניה, אלא מרגלת הסייבר התוקף הטובה ביותר שיש במדינה. היא מפעילה בעלת ניסיון רב הבקיאה בפעולות צבאיות", אמר גורם בווייטהאל ל"טיימס".

ה-NCF הוא מיזם משותף בין מטה התקשורת הממשלתית (GCHQ), ומשרד ההגנה הבריטי (MoD) שאיגד בין המודיעין וההאקרים הצבאיים להקים את "שירותי ה-SAS לתחום הסייבר של בריטניה".

ל- NCF תקציב של 250 מיליון ליש"ט ותפקידו לבצע תקיפות פרואקטיביות ופעולות תגמול נגד שחקנים מדינתיים ולא-מדינתיים המואשמים בביצוע התקפות סייבר נגד בריטניה וקידום "חדשות מזויפות" במדיה החברתית. בנוסף, מטרת המיזם הוא כיבוי פלטפורמות דיגיטליות בהן משתמשים טרוריסטים ועבריינים. סוכנות לוחמת הסייבר אמורה להיות מבצעית לפני סוף 2019, ותאויש בתחילה על ידי 500 האקרים, כאשר התקווה היא להגדיל את הכמות ל-3,000 עד 2030.