סיבה לדאגה? שלושה איראנים נעצרו בקפריסין

שני תושבי איראן נעצרו בעיר פאפוס, בין היעדים הפופלרים על ישראלים רבים, לאחר שניסו לצאת ממנה עם דרכונים מזויפים. מדובר במקרה שני, לאחר שכמה ימים קודם לכן נעצר איראני אחר בנסיבות דומות

פאפוס. אחד היעדים הפופולריים על ישראלים באי השכן קפריסין. צילום: AP

איום איראני באי השכן? הרשויות בקפריסין הודיעו כי הצליחו לעצור לאחרונה שלושה איראנים כאשר ברשותם דרכונים מזויפים. במהלך סוף השבוע נעצרו שני איראנים בעיר פאפוס, זאת בנוסף לאיראני נוסף שנעצר כמה ימים קודם לכן.

העיר הקפריסאית היא יעד פופולרי מאוד בקרב ישראלים, שמגיעים אליה בעיקר בחודשי הקיץ בשל המחירים הזולים. וכפועל יוצא מהפופולריות, הדבר מציב אותה למטרה ישראלית  בעיניים של כוח קודס למשל – הזרוע של איראן בעולם, שמטרתה להוציא פיגועים נגד מטרות ישראליות.

האיומים מאיראן, עזה ועד חיזבאללה: גיליון חדש למגזין ישראל דיפנס

על פי הדיווח בסייפרוס מייל, במהלך סוף השבוע נעצרו בנמל התעופה של פאפוס שני איראנים בשנות ה-30 לחייהם, בזמן שניסו לצאת המדינה ולטוס לבריטניה, זאת באמצעות שימוש בדרכונים מזויפים. בחקירתם הודו השניים כי מדובר היה בדרכונים מזויפים שנקנו בחלק הצפוני של האי. כמה ימים לפני כן, כך פורסם, נעצר איראני נוסף באותן נסיבות. עוד דווח כי השניים השתמשו בדרכונים ותעודות מזויפות של צ'כיה.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית