סגן הרמטכ"ל: "נמשיך לפעול נגד איראן ושלוחותיה"

אלוף אייל זמיר, דיבר בטקס סיום קורס חובלים מספר 139, והתייחס לחשיפת פרויקט דיוק הטילים של איראן וחיזבאללה. מפקד חיל הים, אלוף אלי שרביט, לקצינים החדשים: "מצטרפים לתקופה בה יש התעצמות חסרת תקדים"

סגן הרמטכ"ל: "נמשיך לפעול נגד איראן ושלוחותיה"

סיום קרוס חובלים. צילום: דובר צה"ל

קורס חובלים מחזור 139 הגיע לסיומו בטקס בבסיס חיל הים בחיפה, בו הוענקו לבוגרים דרגות סגן וסיכת קצין. הקצינים החדשים של חיל הים, שעברו קורס של יותר משנתיים במהלכו סיימו גם תואר ראשון, עתידים לפקד על ספינות טילים, כלי בט"ש וצוללות.

סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, התייחס למתיחות בגזרה הצפונית: " הימים האחרונים היוו הוכחה נוספת לאתגרים המורכבים הניצבים בפני צה"ל, בדגש על הזירה הצפונית. חשיפת פרויקט הדיוק של ארגון הטרור חיזבאללה, בהובלת איראן, מהווה ביטוי נוסף ליכולות המודיעיניות והמבצעיות הגבוהות של צה"ל. איתנותו של העורף הצבאי שוב הוכיח עצמו כחלק מהחוסן הלאומי. צה"ל פעל בתבונה ובנחישות וימשיך לפעול ככל שנדרש נגד ההתעצמות בנשק מדויק של איראן ושלוחותיה ולהגנת אזרחי המדינה מול כל איום, מול כל זירה".

"חובלים יקרים", אמר סגן הרמטכ"ל, "היום עייני כולנו נשואות אליכם בגאווה, אך מעת שתפליגו למשימותיכם יהיו אלו עייני פקודיכם- הם יישאו אליכם את מבטם, יראו בכם מופת ויצפו שתתוו להם דרך. ומאותו הרגע, יהיה עליכם לזכות באמונם בכל יום מחדש. בשעה שיהיה עליכם לקבל החלטות קשות בזמן אמת, לעיתים בעלות השפעה ישירה על גורל המערכה, תידרשו גם לפעול בקור רוח ולהשקות עליהם ביטחון".

סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, בטקס בבסיס חיל הים. צילום: דובר צה"ל

צילום: דובר צה"ל

מפקד חיל הים, אלוף אלי שרביט, אמר: "אתם קצינים צעירים אשר מצטרפים לזרוע בתקופה שבראי ההיסטוריה היא שונה בכל קנה מידה. תקופת התעצמות חסרת תקדים בכלי שיט, ספינות, צוללות, מערכות לחימה חדישות ורכיבי כוח רבים נוספים. זו ההתעצמות המגיעה מתוך הכרה והבנה כי הים הוא עומק אסטרטגי למדינת ישראל, וכי זרוע הים האמונה על מרחביו מהווה נדבך מרכזי בביצור בטחונה של הארץ. זו התעצמות שבצידה אחריות עצומה לנכסיה האסטרטגיים ולכושר ההרתעה של המדינה. אך אין המדובר רק בתוכניות בניין כוח ארוכות טווח ובעתיד לבוא, מדובר בהפעלת הכוח כאן ועכשיו".

 "זרוע הים היא מרכיב חשוב וחיוני במערכה שבין המלחמות, מערכה שאנו רואים בה ערך רב, ותכליתה להחליש את הצד שכנגד, לשלול את יכולותיו, לפגוע ברצונו להילחם ובכך להרחיק את המלחמה הבאה ככל הניתן. המערכה הזו אינה דורשת רק פעילות חשאית, דורשת את כל מנעד היכולות שלנו. חשאי, חסוי, גלוי. ספינות טילים, צוללות, כוחות קומנדו, טווחים קרובים ובטווחים רחוקים עד מאוד", אמר מפקד חיל הים.

 

אולי יעניין אותך גם