סטדיקופטר תציג מסוק רובוטי בלתי מאויש מתקדם

החברה חתמה לאחרונה על הסכם שיתוף פעולה עם מספנות ישראל לשיווק המסוק Black Eagle 50 כחלק ממערכות ההגנה, המודיעין והמעקב המותקנות על משפחת ספינות פטרול החופים. החברה תציג את המסוק בתערוכת DSEI 2019 בלונדון

Black Eagle 50 של סטדיקופטר. צילום: באדיבות החברה

סטדיקופטר, חברה ישראלית בתחום המערכות האוויריות הרוטוריות הבלתי מאוישות (RUAS), תציג בתערוכת DSEI שתתקיים בלונדון בשבוע הבא, את הדור הבא שלBlack Eagle 50 מסוק רובוטי לא מאויש מתקדם קל משקל. יכולותיו החדשות כוללות מערכת ניווט אינרציאלית ללא תלות ב-GPS, וכן תמיכה במשימות ימיות.

המסוק Black Eagle 50 של סטדיקופטר שודרג במספר תכונות חדשות נוספות והוא מותאם למשימות ימיות עם יכולותיו המכניות והאלקטרוניות החזקות התומכות בטיסה בתנאים סביבתיים ימיים. החברה גם חתמה לאחרונה על הסכם שיתוף פעולה עם מספנות ישראל לשיווק המסוק כחלק ממערכות ההגנה, המודיעין והמעקב המותקנות על משפחת ספינות פטרול החופים שלה (OPV).

למסוק החדש יכולת ניווט אינרציאלית מיוחדת, המבוססת על קלט מחיישני האינרציה והמערכות האחרות. באמצעות אלגוריתם ניווט ייחודי וחכם, קלט זה מאפשר את המשך הטיסה והמשימה, מבלי להסתמך על GPS. כך מתאפשר ל-Black Eagle 50 יתרון משמעותי באזורים "חשוכי" GPS.

לדברי נועם לידור, מנהל המכירות והשיווק בסטדיקופטר, "בחודשים האחרונים השקענו משאבים רבים בשיפור והצטיידות המסוק הבלתי-מאויש שלנו בכדי להתאים אותו למגוון רחב של משימות, הן ביבשה והן בים. פיתחנו גם שיתופי פעולה עם מספר חברות ישראליות - שכל אחת מהן מובילה בתחומה - כך שנוכל לצייד את המסוק שלנו עם במערכות המתקדמות והאיכותיות ביותר".

מסוק ה- Black Eagle 50 הינו מערכת תצפית רובוטית הממריאה ונוחתת במצורה אנכית (VTOL - Vertical Take-Off and Landing). זהו פתרון אידיאלי למשימות מודיעין ימיות יבשתיות, ולמשימות מעקב, רכישת יעד וסיור (ISTAR). קישור נתונים מחבר את המטוס עם בקר הקרקע, ומאפשר העברת וידאו חי ונתונים בין השניים. למערכת יכולת ריחוף קבועה של עד 3 שעות וסיבולת טיסה של עד 4 שעות. במשקל 27 ק"ג בלבד, המסוק קל מאוד וקומפקטי, עם משקל המראה מרבי של 35 ק"ג, ויכולת העמסה של 5 ק"ג. יש לו טווח תקשורת של עד 150 ק"מ, תלוי בדרישות הלקוח, ותקרת גובה של עד 10,000 רגל. אורכו הכולל הוא 2540 מ"מ בלבד, ואילו מהירות האוויר המרבית שלו היא 70 קשר (126 קמ"ש) עם מהירות שייט של 45 קשר (81 קמ"ש).

חברת סטדיקופטר תציג מוצר זה ומוצרים נוספים שלה בכנס המערכות הבלתי מאוישות הבינלאומי ה-8, UVID 2019 שייערך ב-07/11/19. לפרטים אודות הכנס - לחצו

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית