דיווח: צה"ל משתמש בבובות מחשש לפיגוע נקם

רשת אל-מנאר של חיזבאללה פרסמה כי צה"ל נוקט בצעד זה מחשש לנקמה של נסראללה על תקיפת הרחפנים שהוא מייחס לישראל בביירות. בצה"ל מעריכים כי החשש הוא מפני פיגוע מטען, צליפה או ירי טילים

התמונות שפרסמה רשת אל מנאר 

על רקע המתיחות בצפון בעקבות איומי נסראללה, מפרסמת רשת אל-מנאר של חיזבאללה, כי צה"ל התחיל להציב בובות בתוך הג'יפים שלו בנקודות שונות בגבול לבנון. זאת, מחשש לפיגוע נקם של הארגון בעקבות תקיפת הרחפנים, שהוא מייחס לישראל ברובע הדאחייה בביירות. לדברי חיזבאללה מדובר בחשש של צה"ל מפיגוע על הגדר. בצבא לא מתייחסים לדיווחים. יש לציין כי אין מדובר בפרקטיקה חדשה. צה"ל עשה זאת בעבר מאז שנת 2000. 

בצה"ל מעריכים שחיזבאללה יגיב ולוקחים ברצינות את איומי נסראללה, ולכן הם לא מספקים מטרות. החשש הוא מפני פיגוע מטען, פיגוע צליפה או פיגוע נגד טילים נגד טנקים.

בשל המתיחות והחשש מתגובה אפשרית של חיזבאללה, הועברה השבוע הנחייה על הגבלת נסיעה במספר צירים בצפון הארץ: במסגרת ההגבלות חל איסור כל תנועה שאינה הכרחית בצירים שבין 0-5 ק״מ מגבול ישראל לבנון.

מדובר צה"ל נמסר השבוע כי "לאור הערכת מצב מבצעית הוחלט שתנועת רכבים צבאיים מסוימים במספר צירים תתאפשר על בסיס אישור פרטני ובהתאם להערכת המצב. במקביל נשמרת השגרה האזרחית במרחב". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית