נערכים לנקמה: צירים בגבול ישראל-לבנון נחסמו

לאחר התקיפה הישראלית בסוריה, והאיומים שבאו בעקבות כך מצד חיזבאללה ואיראן, הוחלט על הגבלת תנועה של כלי רכב צבאיים בסמוך לגבול. נתניהו: "מציע לנסראללה להירגע"

כביש בגבול ישראל לבנון (ארכיון). צילום: AP

התקיפה של צה"ל בסוריה וסיכול הפיגוע של כוח קודס באמצעות רחפן נגד ישראל, הביאו למתיחות גבוהה לאורך הגבול הצפוני. לאחר האירועים האחרונים, בתוכם גם דיווח ערבי על תקיפה ישראלית בלבנון, נשמעו איומים מצד גורמים בחיזבאללה ואיראן לנקום על התקיפה.

בשל המתיחות והחשש מתגובה אפשרית של חיזבאללה, הועברה הנחייה על הגבלת נסיעה במספר צירים בצפון הארץ: במסגרת ההגבלות חל איסור כל תנועה שאינה הכרחית בצירים שבין 0-5 ק״מ מגבול ישראל לבנון.

מדובר צה"ל נמסר כי "לאור הערכת מצב מבצעית הוחלט שתנועת רכבים צבאיים מסוימים במספר צירים תתאפשר על בסיס אישור פרטני ובהתאם להערכת המצב. במקביל נשמרת השגרה האזרחית במרחב". 

רשימת צירים אסורים: 8990 כלל הציר, 8993 כלל הכביש, 899 בין בירנית לצ׳ר סאסא ובין אביבים לרמות נפתלי, 8967 לאורך כל הכביש, 886 לאורך כל הכביש.

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו התייחס היום לאיומים שנשמעו מפיו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ואמר: "אני מציע לו להירגע. הוא יודע יפה מאוד שמדינת ישראל יודעת להגן על עצמה היטב, ולהשיב לאויביה כגמולם. אני רוצה להגיד לו וללבנון שמאכסנת את הארגון הזה השואף להשמיד אותנו, וגם לקאסם סולימאני, היזהרו בדבריכם, ועוד יותר היזהרו במעשיכם".

צה"ל חשף השבוע פרטים נוספים אודות התקיפה שביצעו מטוסי חיל האוויר בשטח סוריה נגד מטרות איראניות. דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, סיפר: "אנחנו עוקבים תקופה וביתר שאת בימים האחרונים אחר הפיגוע. הטסת מספר רחפנים לעבר מטרות ישראליות בצפון. או רחפן מתאבד או רחפן מטיל חומר נפץ של כמה ק"ג. פעלו בסיוע מיליציות שיעיות בסוריה".

"מדובר ברחפנים איראניים", אמר תא"ל מנליס, "שנחתו בשדה התעופה דמשק בינ"ל יחד עם האיראנים. התאספו במתחם של ווילה עם בריכה בבעלות כוח קודס בעקרבה. במחסן הוחזקו הרחפנים והמטענים. החוליה התמקמה תקופה בעקרבה ומכינה הפיגוע. המתווה: שיגור במקביל של הרחפנים. בחמישי בערב זיהינו ארבעה פעילים בצפון רמת הגולן מנסים לממש את הפיגוע. שיבשנו את הפיגוע בחמישי. יש כאן מודיעין שהביא נ. צ. מדויק של המחסן".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית