צה"ל תקף יעדי חמאס, כמות הדלק לרצועה צומצמה

שלוש רקטות נורו מרצועת עזה, "כיפת ברזל" יירטה שתיים מהן. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כמה יעדי טרור של חמאס בצפון רצועת עזה. דיווח בלבנון: צה"ל תקף בגבול עם סוריה

צילום ארכיון: AP

על רקע המתיחות בצפון בגבול עם סוריה והחיפושים אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע בדולב ביום שישי, גזרת הדרום ממשיכה להיות נפיצה. צה"ל תקף הלילה (ב') כמה יעדי טרור ברצועת עזה בעקבות שיגור הרקטות אמש לעבר יישובי הדרום.

טרם התקיפה של צה"ל, זוהו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי "כיפת ברזל" יירטו שניים מהם. בתגובה, כאמור, תקף צה"ל כמה יעדי טרור של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה, ביניהם משרד של מפקד גדוד. 

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע הבוקר כי בעקבות הירי הרקטי מרצועת עזה לשטח מדינת ישראל, החליט ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, על הורדת חצי מכמות העברת הדלקים לתחנת הכוח ברצועת עזה דרך מעבר כרם שלום החל משעות הבוקר ועד להודעה חדשה. הורדת הסולר בחצי מהכמות תצמצם באופן משמעותי את אספקת החשמל ברצועת עזה.

במקביל, בלבנון דווח כי כלי טיס בלתי מאויש של חיל האוויר הישראלי תקף הלילה את מפקדת ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין בגבול לבנון-סוריה. כך על פי פרסום של העיתון אל-נהאר הלבנוני. גורם בארגון הפלסטיני טען בדיווחים כי שלושה טילים ישראליים נורו לעבר המבנה וגרמו אך ורק לנזק. בנוסף, כך נטען, אש נגד מטוסים נורתה על כלי הטיס. לא התקבל כל אישור רשמי לדיווחים.

מפקד כוח קודס, גנרל קאסם סולימאני, צייץ אמש בחשבון הטוויטר שלו כי  "ההתקפות הישראליות הן טירוף והן יהיו הפעולות האחרונות של המשטר הציוני".

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית