"חץ דורבן" תכלול מערכת מכ"מ של ראדא

מערכת מכ"מ מבוססת תוכנה של החברה תהיה חלק ממערכת ההגנה על נגמ"ש האיתן החדש וה-D9 של צה"ל 

נמג"ש האיתן החדש עם מערכת "חץ דורבן". צילום: באדיבות אלביט מערכות

לאחר הפרסום על זכייתה של אלביט מערכות במכרז המיגון לנמג"ש האיתן החדש, דיווחה היום (ה') ראדא כי מכ"מ מתוצרתה יהווה חלק מ"חץ דורבן", המערכת שנבחרה למגן את כלי הרכב של צה"ל.

על פי ראדא, המערכת מכילה את מכ"ם ה-CHR מבוסס התוכנה שלה, וכי הזכייה בחוזה וקביעת התצורה הסופית של המערכת כפופים להשלמת המשא ומתן בין אלביט מערכות ומשרד הביטחון.

המערכת, כזכור,  מיועדת להתקנה על נגמ"שי "איתן" - הנגמ"ש הגלגלי החדש של צה"ל, וכן על דחפורי D-9 של חיל ההנדסה. התצורה הנוכחית של "חץ דורבן" כוללת חיישנים אופטיים, מכ"ם ה-CHR של ראדא, משגרים ומיירטים לניטרול  איומים במרחק בטוח מהכלים הממוגנים.

דב סלע, מנכ"ל ראדא, אמר: "אנו עובדים יחד עם אלביט-תע"ש מזה יותר מעשור על פיתוח ובדיקת מערכת 'חץ דורבן', תוך שיפור מתמיד של יכולות המכ"ם שלנו. בהמשך למאמצים מתמשכים אלה, הכיר משרד הביטחון בערכיות המערכת. אנו מעריכים את שוק המכ"מים העולמי למערכות הגנה אקטיביות במעל 2.5 מיליארד דולר, ובהתבסס על הבחירות ב'חץ דורבן' בישראל ובארה"ב, אנו צופים לעניין גובר ברחבי העולם מצד צבאות מודרניים רבים המעוניינים לשפר את יכולות ההגנה לנגמ"שים שלהם".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית