הדור הבא: כוונות טנקים עם יכולות בינה מלאכותית

לפי מקורות של ישראל דיפנס, הכוונות נמצאות כבר בימים אלה בפיתוח, והן יכניסו לטנקים של חיל השריון יכולות אנליטיקה חשובות מבוססות בינה. המטרה: הדמיה חכמה במגוון תחומים

הדור הבא: כוונות טנקים עם יכולות בינה מלאכותית

שדרוג של בינה מלאכותית לטנקים של צה"ל. צילום (ארכיון): דובר צה"ל 

אירוע חיסול חוליית חמאס על גבול עזה ביום שבת האחרון באמצעות טנק ומסוק, מעלה לסדר היום את הנחיצות באופטיקה מדויקת על טנקים. במקרה זה, הזיהוי בוצע על ידי התצפיתנית והמטרות הועברו לצוות הטנק שזיהה אותן בכוונות העצמיות. באמצעות כוונות אלה, הצוות מבצע הפללה לחוליה ומבצע ירי.

בכל טנק מרכבה ישנה כוונת תותחן וכוונת מפקד. כוונת התותחן דרכה מבצעים את הירי שונה מזו של המפקד, שנועדה לספק לו מודעות מצבית. כוונת התותחן מספקת תצפית ישירה כולל תרמית. אלה כוונות שעובדות בתחום שבין 8 לבין 12 מיקרון על מנת לאפשר לתותחן תצפית רציפה גם כאשר הטנק מייצר אבק ורשף סביבו.

הכוונת כוללת בנוסף מד טווח לייזר למטרה וטכנולוגיות ייצוב שהטנק בתנועה. מדובר בייצוב דו צירי של מראות, שדואגות לשמור את קו הראייה על המטרה. כוונת מפקד נועדה לאפשר לו לבחון את השטח ב-360 מעלות ולהעביר מטרות לתותחן.

בדור הבא, שנמצא בימים אלה בפיתוח, יכנסו יכולות אנליטיקה מבוססות בינה מלאכותית. המטרה היא להגיע להדמיה חכמה במגוון תחומים ספקטראליים. מערכות אלו כוללות בנוסף יכולת להוציא נ"צ מדויק של המטרה.

על פי מפקד מחלקת הטנקים מגדוד 82, סגן ע', באירוע ביום שבת הטנק הוקפץ לעמדת ירי בגבול וזיהה חוליה חמושה. היכולת לזהות אדם אוחז נשק הינה מהותית להפללה טרם השמדת מטרה, כאשר מנגנוני בינה מלאכותית עתידיים, יכולים לעזור למפקד להגיע לוודאות הפללה בצורה מהירה יותר. טרם ידוע מתי יכנס הדור הבא של כוונות הטנקים לצה"ל.

 

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022