כיפת ברזל יירטה רקטה שנורתה לעוטף עזה

לאחר חודש של שקט יחסי, כמה אזעקות נשמעו ברחבי העיר שדרות וכמה מקיבוצי עוטף עזה. מערכת ההגנה יירטה את השיגור מרצועת עזה

ירי מעזה (ארכיון). צילום: AP

לאחר כחודש של שקט יחסי בעוטף עזה, ללא אזעקות צבע אדום, נשמעו הערב (ו') התרעות בשדרות וביישובי וביישובים בגזרת העוטף.

מדובר צה"ל נמסר כי "בהמשך לדיווח על אזעקת צבע אדום בעיר שדרות ובקיבוצים אור הנר, ניר עם, ארז, גבים וביישוב איבים, זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורט על ידי לוחמי 'כיפת ברזל'".

במהלך היום הפגינו אלפי פלסטינים על גדר הגבול ברצועת עזה. כמה עשרות מהם נפצעו. השיגור האחרון מרצועת עזה לעבר ישראל אירע לפני כחודש, אז נורתה רקטה שנחתה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לאחרונה אירעו כל גדר הרצועה גם כמה אירועים חריגים, בניהם ניסיון של חדירה של חוליית מחבלים.

מוקדם יותר, אירע פיגוע בגוש עציון, בו נפצעו באורח קשה ובינוני שני צעירים בני 18 ו-20 לאחר שרכב פלסטיני דרס אותם סמוך ליישוב אלעזר. רכב שהגיע לצומת, דהר לעברם ופגע בשניים שעמדו בתוך תחנת אוטובוס. כתוצאה מהפגיעה הרכב התהפך לתוך תעלה סמוכה. מבצע הפיגוע חוסל על ידי שוטר שעבר במקום.

בחמאס בירכו פיגוע הטרור ואמרו כי הפיגועים האחרונים מתרחשים בעקבות האירועים בהר הבית. "הזעם הגובר של עמנו ואירועי הדריסה והדקירה הם תגובה לפריצות החוזרות למסגד אל-אקצא", נאמר בהודעת הארגון. בחמאס אף הזהירו כי "המשך האירועים בירושלים וביהודה ושומרון יביא לפיצוץ מחדש של האזור".

 

 

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית