כחול לבן בחלל: עמוס 17 שוגר בהצלחה

לווין התקשורת שוגר הלילה לחלל על גבי טיל פלקון של SPACE X מקייפ קנברל, פלורידה. בהמשך יספק שירותי תקשורת לחלקים ביבשת אפריקה. צפו בשיגור

כחול לבן בחלל: עמוס 17 שוגר בהצלחה

שיגור העמוס 17 מקייפ קנברל. צילום: AP

לווין התקשורת עמוס 17 של חברת "חלל תקשורת" שוגר הלילה בהצלחה. השיגור בוצע מכן השיגור 40 במרכז החלל קייפ קנברל, פלורידה שבארה"ב, ועל גבי טיל פלקון 9 של  SPACE X.

לקוחות פוטנציאליים של שידורי הלווין, בעיקר ביבשת אפריקה, הגיעו לקייפ קנברל כדי לחזות בשיגור הלווין עמוס 17. השיגור תוכנן למוצאי שבת, אך נדחה בשל תקלה שתוקנה. עמוס 17 מתוכנן להעניק שירותי תקשורת בעיקר ליבשת אפריקה, בתחומי אינטרנט, טלוויזיה וסלולר.

על פי חברת חלל תקשורת, "שיגורו של עמוס 17 מהווה אבן דרך חשובה בפעילות החלל הישראלית וביישום חזונה של 'חלל תקשורת' לשלב בעתיד לווינים מתקדמים נוספים לצי הקיים, הנותן מענה רחב למדינות וחברות ברחבי העולם. כבר בשלב זה לחברה צבר הזמנות לשירותי תקשורת באפריקה ושירותים נוספים בהיקף של כ-58 מיליון דולר והחברה צופה כי לאחר השיגור יבשילו מהלכי המכירות האינטנסיביים לחוזים גדולים נוספים".

עוד נמסר מהחרה כי "עמוס 17 מחזק את יכולותיה של 'חלל תקשורת' לספק למשתמשי תקשורת לווינים פתרונות מתקדמים ומלאים (Turn Key Solutions), הכוללים בין השאר תכנון רשתות תקשורת, פריסת תחנות קרקע ותחנות שידור, ניהול אתרים מרוחקים ומערך תמיכה כולל".

עמוס 17 הינו לווין דיגיטלי מסוג HTS (High Throughput), שתוכנן לספק למפעילי סלולר וטלקום מענה עם יתרון כלכלי ותפעולי מובהק לצרכים הייחודיים הנדרשים באפריקה, המתאפיינת באזורים מרוחקים ומבודדים בהם צפיפות האוכלוסין דלילה ואין הצדקה להשקעה בתשתיות קרקעיות.

 

אולי יעניין אותך גם