בשידור חי: נסיעה בנגמ"ש העתיד השקוף

רפאל חשפה ל"נסיעת מבחן" וירטואלית ראשונה, בשידור לכל העולם, את טכנולגיית "הכרמל" שלה – "קוקפיט" שקוף המאפשר ראייה של 360 בשדה הקרב. הצטרפו לשידור

 
בשידור חי: נסיעה בנגמ"ש העתיד השקוף

המדגים של רפאל. באדיבות החברה

רק השבוע נחשפו לראשונה שלוש הפלטפורמות שהציגו התעשיות הביטחוניות רפאל, תעשייה אווירת ואלביט, לרק"ם במסגרת פרויקט כרמל של משדר הביטחון. בתצוגת תכלית שבוצעה נחשפו המדגימים של שלוש החברות, ביניהן גם רפאל, שהציגה את "הקוקפיט" השקוף. היום (ג') שידרה רפאל את הנסיעה הווירטואלית הראשונה בעולם בנגמ"ש השקוף, בשידור לייב שהחל בשעה 16:00 ושודר גם כאן באתר ישראל דיפנס למשך רבע שעה. 

ברפאל הסבירו על כלי הפיתוח ואמרו כי "רכב הקרב העתידי של רפאל ("כרמל") הוא הראשון בעולם אשר מאפשר לאנשי הצוות הנמצאים בתוכו, שיקוף מלא של 360 מעלות על המתרחש מחוץ לנגמ"ש בשדה הקרב, ללא קסדות או אמצעי ראייה אשר מפריעים להתמצאות במרחב. כמו כן, הרכב מאפשר שמירה מיטבית על חיי החיילים שכן אין צורך להציץ החוצה מתוך הרכב".

"'הקוקפיט' השקוף", אומרים ברפאל, פרי פיתוח מתקדם של החברה, הוא בעצם שילוב חדשני של מסכי מגע מתקדמים המקיפים את אנשי הצוות מבפנים, כאשר מגוון סנסורים ייחודיים בעלי יכולות אלקטרו-אופטיות משקפים לאנשי הצוות תמונת מצב אמיתית ומתעדכנת של המתרחש מחוץ לנגמ"ש מכל הכיוונים. על גבי הכלי הממוגן מותקנות כלל המערכות המתקדמות של רפאל- מערכות חישה וניתור, מערכות אלקטרו-אופטיות, עמדות נשק, משגרים לטילי גיל (ספייק) וכמובן- מערכת ההגנה האקטיבית- מעיל רוח. הפתרון הרפאלי לרכב הקרב העתידי יכול להשתלב בכל פלטפורמה קיימת ו/או עתידית".

תוכנית "כרמל" של מפא"ת

מפא"ת במשרד הביטחון חשף השבוע, כאמור, את טכנולוגיות העתיד לרכב הקרב של צה"ל, שמופעל בידי שני אנשי צוות בלבד ומבוסס על יכולות אוטונומיות ובינה מלאכותית. שלוש תעשיות ביטחוניות - התעשייה האווירית, אלביט מערכות ורפאל הגיעו לשלב הגמר של הפיתוח. היום, בתום חודש של ניסויים, הודגמו שלוש טכנולוגיות תפעול שונות, לצד טכנולוגיות מתקדמות נוספות, שיהוו תשתית לפיתוח רכבים קרביים מאוישים ואוטונומיים בצה"ל.

מפא"ת, יחד עם מפקדת קצין שריון ראשי בצה"ל (קשנ"ר), קיימו אירוע הדגמה ראשון מסוגו לחשיפת פלטפורמת "הכרמל"- כלי רק"מ מתקדם ליבשה, שהוא למעשה מדגים ליכולות טכנולוגיות מתקדמות בדגש על אוטונומיות, מבוססת בינה מלאכותית ורובוטיקה מתקדמת.

 

אולי יעניין אותך גם