ישראל מצטרפת לגוף רגולטורי בינלאומי לתקינה טכנולוגית בתעשייה

קרדיט צילום: רשות החדשנות

בהמשך להחלטת הממשלה אודות הצטרפות ישראל לרשת ה- centers for the 4th industrial revolution (C4IR) של הפורום הכלכלי העולמי בהובלת רשות החדשנות, נחתם השבוע הסכם ההצטרפות במעמד המדען הראשי ויו"ר הרשות ד"ר עמי אפלבום. כניסה לרשת המורכבת ממספר רב של מדינות מפתח כגון ארה"ב, סין, יפן והודו תאפשר לישראל לקדם שינויים רגולטורים ולהיחשף לחדשנות רגולטורית ולממשל טכנולוגי בעולם. הכניסה לרשת תקדם הטמעה מיטבית ומרבית של טכנולוגיות חדשניות במשק הישראלי ותייצר לתעשיית ההייטק הישראלי הזדמנות להוביל עולמית בתחומי פעילות חדשים.

החדשנות הטכנולוגית הבאה לידי ביטוי בתחומים שונים החל מתחבורה חכמה, בריאות ורפואה, חקלאות ומזון, פיננסים וניהול חוזים מבוזר מתקדמת בצעדי ענק, בעוד הגופים הרגולטוריים האמונים על קביעת כללי הפעילות, התחרות, הנורמות וההגנה על האזרח לא מצליחים להדביק את הקצב המהיר ואת האתגרים שהתקדמות זו מציבה בפניהם. לפיכך, החליט הפורום הכלכלי העולמי להקים את רשת ה-C4IR במטרה ליצור רשת גופים חוצת מדינות ויבשות אשר תפקידה לדון בפער שבין הרגולציה הקיימת לבין ההתקדמות הטכנולוגית והאתגרים הנוצרים משימוש בה, לגבש מתווי פתרון אפשריים ולנסותם במדינות.

לישראל שם עולמי כמובילה בפיתוח טכנולוגיות חדשניות בתחומים רבים המשפיעים כמעט על כל תחומי החיים המודרניים בארץ ובעולם. לפיכך, חשיבות החברות בארגון גלובלי האמון על סלילת הדרך של ממשלות לאימוץ טכנולוגיות חדשניות תוך הגנה על ביטחונם ופרטיותם של האזרחים הגלובליים גבוהה. שיתופי הפעולה שישראל ביססה כבר עתה בין גופי ממשל לבין שוק ההיי-טק מהווים בסיס לשיתופי פעולה ולפעילות רגולציה וחקיקה מותאמת גם ברחבי העולם. 

משלחת בכירים בראשות מנכ"ל הרשות אהרון אהרון יצאה לסין לכנס של הפורום הכלכלי העולמי על מנת להתניע את שיתוף הפעולה עם חברי הרשת. במסגרת הביקור נפגשה המשלחת עם נשיא הפורום פרופסור קלאוס שוואב, בכירים נוספים בפורום, שותפים ברשת ממדינות שונות ובכירים נוספים בעולמות הממשל, הרגולציה והטכנולוגיה.

מוראט סונמז, מנהל הרשת הגלובלית של מרכזי המהפכה התעשייתית הרביעית בפורום הכלכלי העולמי אמר: "אנו מברכים את ישראל על הצטרפותה לרשת ה-C4IR. כאומת הסטארטאפ, ישראל הוכחה עצמה כמובילה עולמית של טכנולוגיות חדשניות. כעת, כחברה ברשת ה- C4IR היא תוכל להרחיב את מובילותה גם בתחומי ניהול ממשלתי של טכנולוגיות חדשניות כגון בינה מלאכותית, תחבורה אוטונומית ורפואה מדייקת".

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות: "רשות החדשנות, אשר שמה לה כמטרה להביא לצמיחה גלובאלית של הייטק הישראלי ולהגברת השפעתו הכלכלית על מדינת ישראל, תייצר בפעילותה בתחום הרגולציה הטכנולוגית ובשיתופי הפעולה הבינלאומיים השפעה כפולה. מצד אחד נביא לקידום הרגולציה הישראלית לתמיכה בהטמעת חדשנות טכנולוגית ולהשפעה עצומה על הכלכלה הישראלית, ומצד שני נייצר לתעשיית ההייטק הזדמנות להוביל בתחומים בהם הרגולציה המתעצבת תגדיר את מבנה השווקים ואת המובילים העולמיים החדשים בהם". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית