דיווחים מסוריה: מתקפת אוויר ישראלית נרחבת

בדיווח של סוכנות הידיעות הסורית נאמר שהמטוסים הישראליים שיגרו טילים מהתחום האווירי של לבנון, וכי ההגנה האווירית הסורית יירטה כמה מהטילים, ששוגרו לעבר מטרות צבאיות סוריות בחומס ודרומית לדמשק

לפחות ארבעה אזרחים סוריים נהרגו, ביניהם תינוק, ו-21 נפצעו בתקיפת מטוסים ישראליים אמש בחצות על מה מטרות צבאיות סוריות דרומית לדמשק – מדווחים הבוקר סוכנות הידיעות הסורית וסוכנות רויטרס, שמדגישה שצה"ל איננו מגיב.

בדיווח נאמר שהמטוסים הישראליים שיגרו טילים מהתחום האווירי של לבנון, וכי ההגנה האווירית הסורית יירטה כמה מהטילים, ששוגרו לעבר מטרות צבאיות סוריות בחומס ודרומית לדמשק. שדר רשת אל אחברייה דיווח שהתינוק נהרג בהתקפה על מטרות בעיירה סאנאיה שמדרום לבירה הסורית. על פי הדיווחים מסוריה זו היתה התקפה אווירית רחבת היקף נגד אתרים צבאיים סוריים, נגרם נזק לבתים ונופצו חלונות מעוצמת הפיצוצים.

במקביל לאירועים בסוריה, התרחש אירוע מסתורי בצפון קפריסין. חפץ בלתי מזוהה, אולי טיל, התרסק על הקרקע צפונית לניקוסיה, בשטחה של קפריסין הטורקית. לא היו נפגעים. מקורות בקפריסין הטורקית ציטטו את מנהיג קפריסין הטורקית מוסטפה אקינצ'י שאמר כי "יש קשר בין החפץ שהתרסק על הקרקע לבין פעולות צבאיות במזרח התיכון". כתב רויטרס מסביר שקפריסין קרובה לסוריה ומטוסי קרב ישראלים שיגרו בלילה טילים לעבר  מטרות בחומס ובדמשק. (הערכה כי מדובר בטיל מסוג SA3). 

שר החוץ של קפריסין הטורקית קודרט אוזרסאי  אמר לסוכנויות הידיעות שהשלטונות בודקים את השברים. תושבים באזור העידו כי ראו אור בוהק בשמים בלילה ושמעו שלושה פיצוצים ליד העיירה טשקנט בצפון האי, כ-20 ק"מ מניקוסיה. 

שר החוץ אוזרסאי צייץ בטוויטר שהחפץ היה מטוס שנשא פצצות, או טיל, "אך ברור בבדיקות הראשונות שהחפץ לא שייך לשטחנו אלא זו אחת התופעות  המכוערות של המלחמה באזור כאשר חלקים ממנה נופלים בשטחנו". 

אולי יעניין אותך גם