אלביט מערכות החלה להפעיל שירותי מל"ט לסיור ימי עבור מדינות מהאיחוד האירופי

שירותי המל"ט לסיור ימי נמצאים בשימוש הרשויות הימיות של איסלנד ונועדו לשפר את התמונה הימית מעל אזור המים הכלכליים של המדינה

 

אלביט מערכות החלה להפעיל שירותי מל"ט לסיור ימי עבור מדינות מהאיחוד האירופי

צילום: אלביט מערכות

אלביט מערכות החלה להפעיל את שירותי המטוס ללא טייס (מל"ט) לסיור ימי למדינות האיחוד האירופי תחת חוזה בין סוכנות האיחוד האירופי להגנה ימית (EMSA) והחברה הפורטוגלית CEiiA. איסלנד היא המדינה הראשונה באיחוד האירופי המתפעלת את השירות הנ"ל. הרשויות הימיות של איסלנד הציבו את בסיס הפעילות של מל"ט הרמס 900 לסיור ימי (HermesTM 900 Maritime Patrol) בשדה התעופה אגליסטדיר שבמזרח האי, אשר ממנו סיור המל"ט מסוגל לכסות למעלה ממחצית מאזור המים הכלכליים הבלעדיים של איסלנד.

מל"ט הסיור הימי הרמס 900 הנו מערכת בלתי-מאוישת לתצפית ימית רציפה לטווחים ארוכים, המותאמת לפעילות הן לאורך החוף והן בלב ים, והיא כוללת מכ"מ ימי, מטע"ד אלקטרו-אופטי, תקשורת לוויינית ומקלט למערכת זיהוי אוטומטי (AIS) וכן מקלט איכון מיקום במצב חירום ע"י משואת רדיו (EPIRB). בקונפיגורציה זו, הרמס 900 לסיור ימי יאפשר ניטור רציף של שטחי ים נרחבים ורצועות חוף ארוכות, וזיהוי יעיל של פעילויות חשודות וסכנות פוטנציאליות. מערכת הרמס 900 לסיור ימי, הנמצאת כעת בשימוש, מותאמת לעמוד ברוחות חזקות ובתנאי קרח הקיימים לאורך כל החוף הצפון אטלנטי.

אלעד אהרונסון, מנכ"ל חטיבת המודיעין באלביט מערכות, ציין כי "אנו מרוצים להתחיל בהפעלת השירות, רק חודשים ספורים לאחר שזכינו בחוזה. האפשרות לספק שירות מל"ט ימי למדינות האיחוד האירופי היא הבעת אמון במערכת הרמס 900. משפחת המל"טים מסוג הרמס 900 נמצאת בשימוש מבצעי ענף ברחבי העולם והיא ממשיכה להרחיב את יכולותיה תוך הצגת כושר פעולה במרחב טיסה אזרחי, שילוב חליפות להגנה עצמית ומטעדים חזקים יותר".

אולי יעניין אותך גם