תעשייה אווירית שמה דגש על יכולות פאסיביות במכ"מ

https://youtu.be/pq7nZPl_T-I

בהמשך לפרסום על השקת גרסת מכ"מ MMR חדש של תעשייה אווירית, עולות שאלות לגבי היכולות הפאסיביות שלו. לצורך כך, ביצעתי ראיון טלפוני עם תעשייה אווירית בנושא. "התפיסה היא שיש את המכ"ם כגורם מרכזי ועליו מלבישים חליפת חיישנים שכל אחד מחפה על החסרונות של האחר. אם יש מכ"מ בוהה על גזרה מסוימת, ועובר אותו איום, הוא לא ישנה את גזרת הטיפול המקורית, אלא יעביר את המטרה לחיישן אחר , שימשיך לעקוב אחרי האיום" מסבירים בתעשייה אווירית.

מדובר בפלטפורמת מכ"ם עם מספר אלמנטים בתחום אקטיבי בתדרים שונים ואלמנטים פאסיבים הכוללים מערכת אופטיקה ומקלטים פאסיביים. עם זאת, מעבר לתצורה פאסיבית בלבד פוגעת חלקית בביצועי המכ"ם אך מעלה את ההישרדות שלו בתנאים מסוימים. היות ואת המכ"מים של תעשייה אווירית אפשר לחבר ברשת כולל העברת מטרות ביניהם, פריסה מרובה של מכ"מים תאפשר הפעלה אקטיבית - פאסיבית של הרשת בהתאם לצורך בניהול מרכזי כולל העברת מטרות בזמן אמת בין האלמנטים ברשת.

"יש לקוח שיפעיל את המערכת בתצורה המלאה שלה. אחר יבחר בתצורה חלקית. כל לקוח בהתאם לצרכים שלו. התצורה הפאסיבית עדיין תאפשר מעקב אחרי המטרות", מסבירים בחברה. "הגרסה החדשה מאפשרת ניהול תמונת שמיים אחודה על בסיס מערכת מכ"ם אחת. זה רלוונטי אם מדובר כלי שיט, כלי נייד קרקעי או כלי אווירי. אלו כלים שעובדים לבד, בשונה מרשת מכ"מים ארצית, והם צריכים את כל היכולות עצמאיות. העברת מטרות בין החיישנים השונים על הפלטפורמה מגדילה את האפקטיביות של המכ"ם ומגדילה את השרידות שלו."

המכ"ם משלב יכולת גילוי שיגורים של רקטה, טיל נ"ט ומטוס מאותו חיישן וניהול החיישנים מבוסס על מערכות השו"ב הקיימות של החברה. ישנה מערכת לניהול חיישני מכ"מ ומערכת לניהול הקשר עם גורמים חיצוניים כמו מטוסים או מערכות הגנ"א.

"עד היום לקוח היה צריך לקנות את החיישנים האלו ממספר ספקים שונים. הבשורה בהיבט זה שהוא מקבל מכ"ם עם כל החיישנים השונים כפלטפורמה אחת המנוהלת מאותו מקום", מסכמים בתעשייה אווירית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית