ג'נרל דיינמיקס מציעה לצ'כיה נגמ"ש עם חץ דורבן ועמדת נשק של אלביט

צ'כיה רוצה לקנות 210 נגמ"שים ויצאה למכרז בינלאומי. אחד הכלים המוצעים הוא הBVC ASCOD 42 של GDELS. הוא מוצג עם שתי גרסאות של העמדה של אלביט הכוללת גם טילי ספייק של רפאל. הנגמ"ש כולל גם מערכת חץ דורבן

דיווח של armadninoviny.cz חושף כי ג'נרל דיינמיקס מציעה את נגמ"ש הBVP ASCOD 42 לצבא צ'כיה. מדובר במכרז של 210 כלים. הכלי הוצג בתערוכת IDET 2019. המערכת מיועדת להגן על כלי רק"ם שונים, החל ברכב קל 4X4 ועד טנקים בינוניים וכבדים. המערכות מיוצרות בשת"פ בין תעש מערכות לבין GD.

DEFENSE BLOG כותב כי מערכת 'חץ דורבן' מספקת לכלי רק"ם הגנת נ"ט 360 מעלות והיא מצויידת בחיישנים, במכ"ם עיקוב ובחימושים להשמדת טילים מונחים. המערכת מתאימה לפעילות בשטחים פתוחים ובאזורים עירוניים. היא מספקת מענה מהיר לכל איומי נ"ט בכל תנאי שטח. הדגם הקל של מערכת 'חץ דורבן' מקטין את ממדיו תוך שמירה על יעילות מבצעית. המערכת תוכננה להגן על כלי רק"ם וציוותיהם מפני איומי נ"ט, ויש לה יכולת לנטרל פצצות RPG, טילי נ"ט מונחים, חימושים בעלי אנרגיה קינטית ופגזים נפיצים.

הBVC ASCOD 42, אשר GDELS מציעה לצ'כיה, מוצג עם שתי גרסאות של העמדה של אלביט - הUT-30 Mk2 והMT-30 Mk2. בשני המקרים העמדה מצוידת בתותח ראשי Mk44 Bushmaster II 30 מ"מ. שתי הגרסאות מכילות עד 11 לוחמים. הנשק הנוסף הוא מקלע 7.62 מ"מ. בנוסף, יש משגר נשלף עבור שני טילי נ"ט מסוג ספייק בעמדה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית