צה"ל חוסם מנהרה שישית של חיזבאללה שחצתה לשטח ישראל

המנהרה מתחילה בכפר "רמיה" שבלבנון, וחוצה את הקו הכחול לשטח ישראל. המנהרה מגיעה לעומק 80 מטרים ופתחה נמצא כ-77 מטרים לתוך גבול ישראל

דובר צה"ל

השבוע, לאחר שישה חודשים, תם רשמית מבצע "מגן צפוני" לחשיפת ונטרול מנהרות טרור התקפיות של ארגון הטרור חיזבאללה. המבצע הגיע לסיומו עם נטרולה של מנהרת הדגל "רמיה", השישית והאחרונה. המנהרה שמגיעה לעומק 80 מטרים, שזהה לכ-20 קומות, ופתחה נמצא כ-77 מטרים לתוך גבול ישראל.

היא מתחילה בכפר "רמיה" שבלבנון, וחוצה את הקו הכחול לשטח ישראל. פעילי החיזבאללה חצבו באבן הדולומיט בעזרת כוס המחוברת למכונת קידוח, שיצרה עיגולים על גבי קירות המנהרה. את ליבת הדולומיט שנחפרה, שינע חיזבאללה בעזרת צינור המחובר לשוקת ומסילות ברזל המגיעות עד "רמיה". לכל אורך המנהרה יש תשתיות אור, מערכת כריזה ומדרגות בטון שאפשרו לאנשי ארגון הטרור לשהות בה במשך ימים רבים ורצופים.

מציאת המנהרה היא הישג יוצא דופן במיוחד שמאלץ את חיזבאללה לחשב מחדש את תוכניותיו האופרטיביות. במקור, חיזבאללה התכוון לפרוץ עם כוחותיו לישובים הסמוכים לפתח המנהרה. אולם תוכנית זו סוכלה לחלוטין על ידי כוחות צה"ל שעבדו בשיתוף פעולה ובדיסקרטיות, ונטרלו את המנהרות תוך כדי שמירה על רכיב ההפתעה. מבצע "מגן צפוני" תרם באופן משמעותי לחיזוק ההרתעה וההוכחה לכך שחיזבאללה הפר את ריבונות ישראל, איפשרה את חופש הפעולה של כוחות צה"ל בשטח.
 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית