מהנדסים בחטיבת המודיעין של אלביט מערכות פיתחו מערכת לרכיבה על אופניים עבור פצוע אנוש במבצע "צוק איתן"

אוהד בן ישי עם צוות המפתחים (צילום: אלביט מערכות)

צוות מהנדסים מחטיבת המודיעין באלביט מערכות ומתנדבים עצמאיים, פיתח מערכת מתקדמת המאפשרת לאוהד בן ישי, שנפצע באורח אנוש במהלך מבצע "צוק איתן" ורוכב אופניים בעברו, לחזור ולרכב על אופניים.  
 
הפיתוח התאפשר במסגרת פרויקט ,Makers for Heroes שיתוף פעולה עם עמותות Restart  ו- Tikun Olam Makers, המסייעות לפצועי מלחמה לחזור לשגרת חיים באמצעות מערכות שטרם נראו כמותן בשוק. צוות המהנדסים בראשותו של אורי, ראש תחום פיתוח אווירומכניקה בחטיבה, נרתם לסייע לאוהד להמשיך בשגרת חיו טרם הפציעה. אוהד, רוכב אופניים בעברו, לוחם סיירת אגוז בן 24 ופצוע אנוש במבצע 'צוק איתן'. אוהד משותק בחצי גופו הימני, מוגבל בדיבור ומצוי בתהליך שיקום מזה ארבע שנים.
 
צוות המתנדבים אפיין את הקשיים עמם מתמודד אוהד, זיהה את הצרכים ויצר טכנולוגיה מתקדמת מותאמת אישית. המתקן מסייע בעת הנעת האופניים, מונע את נפילתו של הרוכב וכן מתאים את הילוכי האופניים לקושי הפיזי.
 
אירוע השיא של פרויקט Makers for Heroes יצוין במייקאתון מיוחד שמתקיים בימים אלו. באירוע התכנסו 15 צוותי פיתוח המונים עובדי תעשיות שונות, פיזיותרפיסטים ומרפאים בעיסוק המסייעים לכל אחד מ-15 הפצועים המשתתפים באירוע להתמודד עם פציעות שונות. במהלך האירוע מבוצעים התאמות אחרונות למערכות עבור פצועי מלחמה מכל רחבי העולם.
 
אורי, מחטיבת המודיעין של אלביט מערכות, אומר כי "תמיכה בפצועי צה"ל - היא ערך ליבה מוסרי באלביט מערכות. אנו, בתמיכה של החברה, מרכזים את מלוא המאמצים להעמיד לרשות אוהד את הידע והטכנולוגיות שפותחו בחברה ויסייעו לו בחיי היומיום השגרתיים.
אוהד. והמוטיבציה העזה שלו לחזור לחיי השגרה רגשו אותנו בלב ובמחשבות שלנו. אנו נסייע לאוהד ולמשפחה לחזור לרכוב על אופניים כפי שרכה לפני הפציעה הקשה. ללוות את אוהד זו זכות גדולה לאלביט מערכות".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית