רפאל ולוקהיד-מרטין חתמו על הסכם שיתוף פעולה לשיווק חימושי אוויר-קרקע מדויקים

העסקה כוללת שיווק משותף גלובלי של מערכות מסוג SPICE-1000 ו-SPICE-2000 ׁ(ברד קל וברד פלדה) על גבי הפלטפורמות של לוקהיד-מרטין

 

יושבים - מימין: יובל מילר, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת אוויר ומודיעין , רפאל. משמאל – ריץ' בנטון - סמנכ"ל, מערכות נשק משולבות, לוקהיד מרטין. עומדים – מימין: גידי וייס – סגן לשיווק ופיתוח עסקי חטיבת אוויר ומודיעין, רפאל. משמאל: ג'ון קלארק – סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי מערכות טילים ובקרת אש, לוקהיד מרטין (צילום: חברת רפאל)

חברת רפאל וחברת לוקהיד מרטין חתמו במשרדי רפאל בתל-אביב, על הסכם שיתוף פעולה לפיתוח, שיווק, ייצור ותמיכה לפצצות החכמות והמדויקות מסוג SPICE, מתוצרת רפאל, לארה"ב. מהחברה נמסר כי רפאל רואה בהסכם זה אבן דרך משמעותית להתפתחותה בשוק האמריקאי, זאת על רקע הצטיידות נוספת של צבא ארה"ב במערכות מעיל-רוח מתוצרת רפאל,  לטנקי האברמס, וכן על רקע רכישה של 2 סוללות כיפת-ברזל, גם הן לצבא היבשה. 

הסכם שיתוף הפעולה כולל את גרסאות ספייס-1000 וספייס-2000 (ברד  קל וברד פלדה בישראל) זאת בזמן שלמעלה מ-60 אחוזים ממערכות הספייס כבר מיוצרות בשמונה מדינות בארה"ב. חברת לוקהיד מרטין תשווק את מערכות החימוש של רפאל בעולם,  על גבי הפלטפורמות שלהם.  מהלך זה יאפשר הרחבת המכירה של מערכות ספייס לשוק האמריקאי, וכן למדינות רבות המפעילות את מטוסי הקרב של חברת לוקהיד מרטין. 

SPICE היא משפחת מערכות חימוש אוויר-קרקע מדויקות ואוטונומיות, מהמתקדמות מסוגן בעולם, בעלת טווח של עד 100 ק"מ, המורכבת משלושה סוגי פצצות במשקלים שונים. משפחת ה- SPICE הוכיחה את יכולת הדיוק שלה בפעולה בסביבה ללא GPS ונמצאת בשימוש בחיל האוויר הישראלי ובמדינות נוספות משנת 2003. 

"השימוש בפצצות מונחות GPS הופך למוגבל יותר בשל יכולת האויב לשבש את ה-GPS בצורה קלה וזולה", אמר יובל מילר, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת אוויר ומודיעין ברפאל. "מערכות ספייס מספקות פתרון לאתגר הזה היות שהן מנווטות ומתבייתות למטרה באופן אוטונומי, באמצעות טכנולוגיה ייחודית של רפאל, להשוואת תמונת המטרה בזמן-אמת לתמונת ייחוס הנמצאת בזיכרון הפצצה, ללא תלות ב-GPS. החתימה על ההסכם הבלעדי בין שתי החברות יאפשר לשתיהן לספק מערכות נשק אוויר-שטח מונחות לתקיפה מנגד בטווחים של עד 100 ק"מ, המהוות מכפיל כוח משמעותי, מרחיקות את המטוס מטווח הסכנה ומגדילות את יכולת הגמישות וההצלחה של המשימה".

"מערכות הספייס מאפשרות למחלקת ההגנה האמריקנית ולבעלות בריתה הרבות יכולת ייחודית שלא קיימות באף נשק אחר", הוסיף ג'ון וארלי, סגן נשיא לאסטרטגיה ופיתוח עסקי בחטיבת הטילים ובקרת האש (M&FC) בלוקהיד מרטין. "על ידי יישום המומחיות שלנו באינטגרציה, בתכנון משימה ובעיצוב ערכת ההנחייה והניווט, לצד הניסיון שלנו בייצור מערכות יעילות במחירים תחרותיים, אנחנו נתאים את הספייס לסטנדרטים אמריקניים ולמשימות של מטוסים ומפציצים, הן בגמישות למשימה והן ביכולות שמערכת הספייס משלבת".

לוקהיד מרטין היא חברה גלובלית בתחום הביטחון והחלל, המעסיקה כ-100,000 איש ברחבי העולם ועוסקת בעיקר במחקר, תכנון, פיתוח, ייצור, אינטגרציה ותחזוקה של מערכות, מוצרים, אמצעים ושירותים טכנולוגיים מתקדמים. ללוקהיד מרטין מערכת ענפה ורבת-שנים של שיתופי פעולה עם תעשיות ההיי-טק והתעשייה הביטחונית בישראל.

צפו ביכולות ה-SPICE:

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית