חברת תפן מסייעת לצה"ל בייעוץ ארגוני, ניהולי ואסטרטגי של מגה פרויקט לוגיסטי מסווג

מלי ביצור פרנס (צילום: קובי בן משה)

חברת הייעוץ תפן, המתמחה  בתחומי הייעוץ הארגוני, ניהולי ואסטרטגי, מלווה בחודשים האחרונים יחידות יבשה ותכנון בצה"ל בתכנון מגה פרויקט, הפרויקט הלוגיסטי הגדול ביותר בישראל. החברה נותנת לפרויקט הצה"לי שירותי אפיון ובניית סימולציות בעזרת תוכנת ANYLOGIC. בעזרת אותה תוכנה מסייעת החברה גם לחברה ביטחונית גדולה. שני הלקוחות הללו הם מסווגים.

מנכ"ל תפן, מלי ביצור פרנס, מסבירה כי מסיבות ביטחון לא ניתן לזהות את הלקוחות, אולם המערכת תחסוך לצה"ל 25 אחוזים מהמשאבים המוקצים לפרויקט הלוגיסטי הגדול, תגדיל את תפוקת הארגון ותגדיל באופן משמעותי את פריון החיילים המועסקים.

תוכנת ANYLOGIC היא כלי לביצוע סימולציות המאפשרות להכין מודלים של תהליכי עבודה, לזהות צווארי בקבוק ולבחון חלופות אפשריות בעזרת ביצוע ניתוחי רגישות ואופטימיזציה של המשאבים. הסימולציות מאפשרות לצה"ל לקבל החלטות מדויקות, ומדובר בכלי יעיל לארגון מורכב כמו צבא. החברה הביטחונית משתמשת בתוכנה לתכנון והקמת מפעלים, קווי ייצור ומחסנים לוגיסטיים.

בחלק מהתהליכים משתמשים בטכנולוגיות של בינה מלאכותית (AI) מתקדמות. המנכ"ל מלי ביצור פרנס מסבירה כי "בינה מלאכותית חייבת להיות היום חלק בחלתי נפרד מעולם הייעוץ הארגוני. שילוב כלים של בינה מלאכותית ומערכות ה-IT בארגון מאפשר להניע תהליכים כמו אוטומציה, רובוטיקה וחיזוי עסקי".

תפן מספקת שירותי ייעוץ ניהולי, אסטרטגי וארגוני ומתמחה בהנעת תהליכים בחברות גדולות ובארגונים ממשלתיים. בין לקוחותיה משרדי ממשלה, צה"ל וחברות ביטחוניות. לחברה יש חברות בנות בארה"ב ובאירופה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית