נתניהו: "לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני"

במהלך נאומו בטקס האזכרה הממלכתי ליום הזיכרון בהר הרצל, התייחס ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו לאיום איראן להעלות את רמת העשרת האורניום בתוך חודשיים אם לא יושגו הבנות חדשות בנוגע למימוש הסכם הגרעין. נתניהו הוסיף כי "נוסיף להיאבק במבקשי נפשנו וננעץ את שורשינו עמוק עוד יותר באדמת המולדת"

ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו (צילום: AP)

לאחר שאיראן איימה כי תעלה את רמת העשרת האורניום, אם לא יושגו הבנות חדשות בנוגע להסכם הגרעין, מגיב ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו ואומר כי "שמעתי שאיראן ממשיכה בתוכניותיה להשיג את תוכנית הגרעין שלה. לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני". את הדברים אמר במהלך נאומו בטקס האזכרה הממלכתי ליום הזיכרון בהר הרצל.

נתניהו הוסיף כי "אירועי הימים האחרונים ממחישים בבהירות על מה נסוב מאבקינו. על הניסיון של דורשי רעתנו להחריב את מדינתנו, לעקור אותנו מארצנו. ב-100 השנים האחרונות אויבנו ניסו לעשות זאת פעם אחר פעם, אך הם נכשלו. נוסיף להיאבק במבקשי נפשנו וננעץ את שורשינו עמוק עוד יותר באדמת המולדת. כך עשו גיבורינו בשחר תחיית האומה, ואנו צועדים בדרכם".

מוקדם יותר הבוקר הודיעה איראן באופן רשמי למעצמות שעדיין מחויבות להסכם הגרעין (בריטניה, סין, גרמניה, צרפת ורוסיה) כי החליטה "להפסיק יישום כמה מההתחייבויות" להן התחייבה במסגרת ההסכם שנחתם בשנת 2015. על פי הדיווח בטלוויזיה האיראנית ההחלטה התקבלה ביום בו מצויינת שנה לפרישת ארה"ב מההסכם על פי החלטת הנשיא טראמפ. נשיא איראן, חסן רוחאני הציב אולימטום לגיבוש הבנות חדשות למימוש הסכם הגרעין. על פי מכתב ששלח לשגרירי המעצמות, אם ייסוגו הן מהבטחותיהן במסגרת ההסכם - תוך 60 יום איראן תעלה את רמת העשרת האורניום.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית