קונטרופ תציג בתערוכה בסינגפור את הסורק הימי האוטומטי TORNADO ER

צילום: חברת קונטרופ

חברת קונטרופ תציג בתערוכת IMDEX 2019 בסינגפור (14 במאי) את מערכת TORNADO ER, סורק ימי פנורמי אינפרה-אדום לגילוי אוטומטי ולעיקוב אחר מטרות ימיות.

קונטרופ, חברה מובילה בפיתוח מוצרי אלקטרו-אופטיקה ואינפרה אדום (EO-IR), פיתחה את טורנדו ER למשימות של תצפית וסריקה ימית בחופים ובים, להגנת חופים ולבקרת תנועת כלי שיט בים, בעיקר באזורי ים עמוסים בתנועת כלי שיט. המערכת אוטומטית לחלוטין ודורשת התערבות מינימלית של מפעיל. היא מסוגת לעקוב אחר מספר רב של מטרות בו זמנית, בזמן אמת ובתרחישים ימיים סבוכים.

בקונטרופ מסבירים כי מבחינת המפעיל, בסביבה ימית צפופה קשה לפעמים להבחין בין התנהגות רגילה להתנהגות בלתי רגילה, חריגה, בעידן של טרור, הגירה בלתי חוקית והברחות. המערכת מעניקה הגנה ויכולת תצפית חסרת תקדים בתחום זה. היא מגלה ומאתרת תנועות ימיות, חוקרת אותן ויודעת להגדירן כ'חשודות'. בהתבסס על מידע כזה יכול המפעיל לקבל החלטות מבצעיות.

המערכת מפיקה תמונה רציפה כל שניה אחת עד שלוש שניות של תנועה בים, כולל שוחים, כלי שיט מכל הגדלים וגופים קטנים במים. במערכת טורנדו ER  יש שתי מצלמות, לטווחים קצרים וארוכים, עד האופק.  

ג'וני קרני, סמכ"ל קונטרופ לשיווק במזרח אסיה, מדגיש כי במערכת החדשה באות לידי ביטוי טכנולוגיות מתקדמות ביותר והיא מגלה כלי שיט קטנים וגדולים בדרכם אל החוף או בהתרחקן מהחוף ללב ים. התצפית היא של 360 מעלות והדיוק רב. מערכת זו היא פתרון מושלם לצרכיהן של מדינות באסיה פסיפיק.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית