לראשונה נגמ"ש האיתן מונגש לציבור במסגרת תערוכת 'אוטומוטור'

"מדובר בכלי רק"ם גלגלי שעוד נמצא בשלבי ההתנסות שלו", מספרת סא"ל דנה מימון, ממ"גית בבה"ד 20 אשר אחראית על ביתן המוצגים הצבאיים בתערוכה. "היה לנו חשוב לאפשר לאנשים להרגיש את העשייה שלנו ולהראות להם את החוסן שלנו כצבא טכנולוגי"

במסגרת תערוכת הטכנולוגיה 'אוטומוטור' תוכלו לעלות, להתרשם ולהכיר מקרוב כמה מהכלים והנשקים המיוחדים ביותר בצבא. אחד מהם הוא נגמ"ש האיתן שעשה בפעם הראשונה הופעה ציבורית לקהל הרחב.

גם השנה, בפרויקט הייחודי לקח חלק בה"ד 20, לא אחר מבה"ד ההכשרות של חיל הטכנולוגיה והאחזקה שבקריית ההדרכה, אשר הביא עימו את מיטב המוצגים שיאפשרו לכל אחד, גם אם טרם התגייס וגם אם משוחרר שנים ארוכות - להרגיש ולהבין מה קורה בתוך הצבא.

למתחם האינטרקטיבי שמתקיים בגני התערוכה הביאו נציגי הבה"ד עשרות כלי נשק, ביניהם כלים מוכרים כמו ה"מיקרו תבור" וה-"מטול" יורה הרימונים, לצד כלים גדולים ומרשימים כמו טנק מרכבה סימן 4 והנמ"ר שמזוהה עם חטיבת גולני.

בפעם הראשונה, לצד אותן טכנולוגיות ייחודיות, הגיע ה"איתן", נגמ"ש ראשוני וניסיוני עליו שוקדים בצבא חודשים ארוכים אשר לא הגיע עוד לשטח, אך במסגרת התערוכה - הגיע לידי הציבור שיכל לגעת ולהתרשם ממנו מקרוב.

"מדובר בכלי רק"ם גלגלי שעוד נמצא בשלבי ההתנסות שלו", מספרת סא"ל דנה מימון, ממ"גית בבה"ד 20 אשר אחראית על ביתן המוצגים הצבאיים בתערוכה. "היה לנו חשוב לאפשר לאנשים להרגיש את העשייה שלנו ולהראות להם את החוסן שלנו כצבא טכנולוגי".

המתחמים הנוספים והלא-צבאיים במקום כללו תצוגות אופנועים ומכוניות, סדנאות שדרוג רכב, תצוגה של מד"א ומופעים חיים לאורך היום כולו. וליד כל כלי או נשק שהוצג עמדו נציגים ששיתפו מן הידע שלהם על המוצג הספציפי וענו על שאלות שהגיעו מהקהל.

"על המוצגים הצבאיים הגיעו לספר אנשי הסגל של בה"ד 20. הם האנשים שמבינים באמל"ח הזה הכי טוב", מתגאה סא"ל מימון, "ולמרות שהיו הרבה מתחמים נוספים, אנשים המשיכו להגיע אלינו כדי לשמוע. המטרה שלנו היא להראות את המשמעות והעוצמה שיש לחיל הטכנולוגיה והאחזקה, ולהראות שגם אם מוקפים בעשרות כלי טכנולוגיים, משוכללים ככל שיהיו - הכוח החזק ביותר שלנו כצבא הוא האנשים, וזה שווה הרבה יותר מהכל".

פרסום ראשון: ליאור נוישטיין, מערכת אתר צה"ל

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית