אמתן משיקה קו רובים חדש עבור קלעים

רובה מדגם MZ-15 DMR (קרדיט: אמתן כרמיאל)

חברת אמתן, מפתחת ויצרנית ישראלית של כלי נשק קלים, משיקה בימים אלו קו רובים חדש עבור קלעים. הרובה הראשון בקו מוצרים זה הוא רובה ה- ​MZ-15 DMRהמיוצר בסטנדרטים צבאיים ומסופק עם מערכת הדק דו-שלבי, מתפס אלומיניום צף, וקנה עם סלילה של 1:7 מצופה כרום ומיוצר בטכנולוגית button-rifling שנחשבת לטכנולוגית המועדפת ליצור קנים מדויקים.

הרובה מאפשר ירי מדויק ביותר, שבשילוב עם תחמושת קלעים מדויקת במיוחד (כגון IMI 77G OTM) עם כוח עצירה מוגבר וחדירה מוגבלת, יכול למזער פגיעה סביבתית במקרה של נטרול איומים בסביבה אזרחית צפופה.

לדברי רון פולק, סמנכ"ל השיווק של אמתן, "רובה ה- ​MZ-15 DMRנועד לתת מענה לצרכים של שני שווקים עיקריים. הראשון הוא שוק הציידים והירי הספורטיבי בו מחפשים רובה מדויק לטווחים של בין 500 ל-700 מטרים, והשוק השני הוא קלעים (Designated Marksman) ביחידות צבאיות. הרובה עוצב לפי מפרטים ותקנים צבאיים ומשטרתיים המקובלים כיום".

פולק מעיד כי "טרם נרשמה עסקה משמעותית עם רובה זה, אך מספר יחידות בודדות כבר סופקו ליחידות שיטור. זהו המוצר הראשון מסדרת מוצרים שבכוונתנו להשיק ב-2019-20 אשר יכלול מספר קליברים שונים לירי מדויק לטווחים של עד 1,200 מטרים".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית