האוניברסיטה העברית תוביל את תכנית חבצלות של חיל המודיעין

מינהל הרכש במשרד הביטחון בחר, בתום הליך מכרזי, באוניברסיטה העברית בירושלים להוביל בחמש השנים הבאות את התכנית האקדמית היוקרתית של חיל המודיעין
 

תוכנית 'חבצלות' היא תכנית מצוינות צבאית-אקדמית, להכשרת קציני המודיעין של צה"ל, שמשובצים בתפקידי הליבה המרכזיים והרגישים באגף המודיעין. כל חניך בתכנית עובר מסלול הכשרה של כשלוש שנים, במסגרת שירות החובה שלו, הכולל לימודים לתואר ראשון ובנוסף הכשרה צבאית-מודיעינית, פיקודית ומנהיגותית, הכוללת טירונות קרבית וקורס קצינים.

לימודי התכנית באוניברסיטה העברית יחלו בשנת הלימודים הקרובה (אוקטובר 2019). חיילי מסלול 'חבצלות' ילמדו באוניברסיטה תואר ראשון, דו- חוגי, במשך 3 שנים: החוג הראשון – לימודי אסלאם ומזרח תיכון וחוג שני לבחירה מבין החוגים הבאים – מתמטיקה, כלכלה, פילוסופיה ומדעי המחשב.

עם המעבר לאוניברסיטה העברית, מצטרפת תכנית חבצלות לאחותה הצעירה - תכנית גמל"א - במסגרתה יוצאים קצינים מצטיינים באמ"ן, בשירות קבע, ללימודי תואר ראשון באוניברסיטה העברית.

סגנית ראש מנה"ר לרכש שירותים במשרד הביטחון, ברכה הרץ: "מכרז 'חבצלות' הינו מהמכרזים האקדמיים המורכבים והחשובים שמשרד הביטחון ניהל בשנים האחרונות. לאורך כל הדרך הקפדנו על שמירת האיזון החשוב שבין תכנית מצויינות צבאית לחופש אקדמי מוחלט. אני מודה למועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) שהיתה שותפה לדרך ומברכת את האוניברסיטה העברית על זכייתה במפעל המיוחד הזה".

פרופ' אשר כהן – נשיא האוניברסיטה העברית: "אנחנו גאים בזכייה המהווה עוד עדות לרמה האקדמית הגבוהה של האוניברסיטה העברית, שמעתה תהיה שותפה בהיבט האקדמי והמנהיגותי גם בהכשרת חיילי חיל המודיעין בתוכנית המאתגרת 'חבצלות' - חוד החנית של אנשי המודיעין".

אולי יעניין אותך גם