אלתא מערכות של התעשייה האווירית מחזקת את פעילותה בתחום הגנת חופים

אלתא סגרה לאחרונה מספר חוזים למכירת מכ"מי חוף באיטליה, מקסיקו, טרינידד וטובגו וברבדוס

קרדיט: תעשייה אווירית

אלתא מערכות, חטיבה וחברת בת של התעשייה האווירית לישראל (תע"א) זכתה בחוזים בתחום הגנת חופים עבור מספר לקוחות ברחבי העולם. המכ"מים של אלתא רואים למרחקים גדולים לרוחב ולעומק קו החוף, ומסוגלים לאתר כלי שייט, סירות מפרש, סירות גומי, שחיינים, ואנשים הצועדים על החוף, עד לאופק המכ"מ. 

חוזה משמעותי נחתם עם גווארדיה די פיננסה, סוכנות אכיפת חוק הכפופה למשרד הכלכלה והפיננסים של איטליה. על פי החוזה תחליף אלתא את מערכות המכ"ם הוותיק ה-ELM-2226, המשמש לניטור חופי הים התיכון מאז 2001. שביעות רצונה של גווארדיה די פיננסה מהמערכות הקיימות ואמינותן הניעה את הסוכנות הממשלתית לבחור באלתא להחלפת המערכות הקיימות בדור החדש ביותר של מכ"מים המספקים סריקה רצופה של החופים.

חוזה נוסף נחתם עם קבוצת KABAT, המשמשת כקבלנית הראשית בפרויקט הגנת אסדות קידוח בלב ים מול חופי מקסיקו. מערכות המכ"ם יספקו מודעות מצבית, איתור ומעקב של כל האיומים על אסדות הנפט ומתקנים חיוניים אחרים הממוקמים על פני שטח נרחב בחופי מקסיקו. הפרויקט כולל אספקה והתקנה של מערכות מכ"ם וחיבורן למרכז שליטה ובקרה. ממשלת מקסיקו הגדירה את הגנת הנכסים הלאומיים כנושא בקדימות גבוהה.

בנוסף, נבחרה אלתא על-ידי משרד הביטחון הלאומי של רפובליקת טרינידד וטובגו לאספקת שדרוג מלא והוספת מאפיינים ויכולות למערכת המעקב וההגנה על חופי המדינה. החוזה החדש כולל שדרוג של החיישנים, המחשבים והשרתים כמו גם תוכנת השליטה והבקרה לרבות רשת התקשורת. אחד המאפיינים היא היכולת להעביר בזמן אמת תמונת מצב ממרכז השו"ב לספינות משמר החופים. השדרוג מהווה שיפור משמעותי של מערכות הלגסי של טרינידד וטובגו .

זכייה נוספת של אלתא בחוזה עבור ממשלת ברבדוס לשדרוג והוספת מאפיינים ויכולות למערכת המשולבת להגנת חופי המדינה – ICSSS. החיישן המרכזי המשמש בפרויקט זה הוא המכ"ם הימי המתקדם ELM-2226 של אלתא. ה-ELM-2226 הותאם לזיהוי כל מטרות השטח גם בתנאי ים סוער. המכ"ם משתמש בטכנולוגיית העברת נתונים מתוחכמת של תדרי גל ליניאריים מאופננים המספקת יעילות ודיוק גבוהים במיוחד. המכ"ם סורק את החוף והים באופן אוטומטי ורציף ומסוגל לאתר יותר מ-900 מטרות ובכך מספק תמונה טקטית אמינה.

יואב תורג'מן, מנכ"ל אלתא, אמר, "אלתא השקיעה מאמצי מחקר ופיתוח בשיפור טכנולוגיית החיישנים ויכולות המערכת שלנו על מנת לספק הגנה אפקטיבית לקווי חוף של מדינות ריבוניות. התוצאה היא מגוון מוצרים חדשניים ומתמחים העושים שימוש בטכנולוגיות החדשניות ביותר, שהינן גמישות וניתנות לסיגול למילוי הדרישות הייחודיות של לקוחותינו. אנו מודים ללקוחותינו על האמון ועל בחירתה באלתא כספק מערכות המכ"ם שלה פעם נוספת."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית