הכירו את ה"כרמל" – רובה סער חדש מתוצרת IWI

רובה הסער החדש הוצג בתערוכת LAAD 2019 שנערכה בברזיל. ל"כרמל" תכונות המייעדות אותו לפעולות של יחידות לחימה קטנות במתווי ומגוון סביבות שונים ומשכי לחימה ארוכים

צילום: חברת IWI

חברת "מפעלי נשק לישראל (IWI)" מקבוצת SK, יצרנית ישראלית של כלי נשק קלים לסוכנויות אכיפת חוק וצבאות בכל העולם, חשפה בתערוכת LAAD 2019 שנערכה בריו דה זנירו ברזיל בתחילת חודש אפריל, רובה סער חדש מתוצרתה בשם "כרמל".

ה-"כרמל" בקליבר 5.56x45 מ"מ הנו רובה בתצורה סטנדרטית, בניגוד לשתי משפחות רובי הסער הקודמים שפיתחה וייצרה החברה, ה-"תבור" ו-,X95 שהינם רובי-סער בתצורת Bull-pup. רונן חמודות, סמנכ"ל שיווק המכירות של IWI, מגיב על בחירה זו ואומר כי "IWI חייבת, כחלק מהיותה חברה בינלאומית מובילה בתחום הנשק הקל בעולם, לדאוג לשמר את השווקים הקיימים ולהתפתח לשווקים חדשים.  יש לנו את המיקרו תבור (X95) שהוא אחד הנשקים הטובים בעולם בתצורת Bull-pup. החברה מבצעת התאמות ושינויים בנשקים כל הזמן ובכדי  לעמוד בדרישות הלוחמה המודרנית ולענות לצרכי הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלנו פיתחנו כלי נשק חדש בתצורה סטנדרטית".

ל-"כרמל" תכונות המייעדות אותו לפעולות של יחידות לחימה קטנות במתווי ומגוון סביבות שונים ומשכי לחימה ארוכים. ה-"כרמל" מורכב סוגי פלדה מיוחדים, אלומיניום תעופתי ופולימר מחוזק. לרוס"ר יש מערכת בריח מסתובב המבטיחה בטיחות מקסימלית למשתמש בו. הרובה מיועד הן לימנים והן לשמאליים והוא מצויד במסילות "פיקטיני" בכל צידיו המאפשרות תאימות מושלמת ומלאה לכל האמצעים, האביזרים והכוונות הזמינות בשוק. לדברי החברה, הרובה תוכנן למינימום תחזוקה ובכך מפחית עלויות תפעוליות ומאפשר שימוש בכל המחסניות מאלומיניום או מפולימר  העומדיות בתקן נאט"ו או בתקן MIL STD.

ה-"כרמל" מוצע עם 4 אורכי קנה שונים: 267 מ"מ, 305 מ"מ, 368 מ"מ ו-406 מ"מ. לצורך אבטחת דיוק מירבי, IWI  אימצה את פיתרון " "Free Floating Barrelלניתוק מהיר של הקנה המאפשר החלפתו בתוך שניות מועטות. משקל הרובה ללא מחסנית הנו 3.3 ק"ג.

מקורות זרים טוענים כי למרות שצה"ל אינו מגלה עניין מיידי ברכישת רוס"ר ה-"כרמל", יחידות מסוימות בו קיבלו יחידות טרום-יצור לבדיקה, בחינה ומתן היזון-חוזר. יצויין, כי על פי מקורות אלו, IWI ממשיכה לספק לצה"ל רובי מיקרו תבור ((X95. רונן חמודות מאשר כי הרובה אכן קיבל פידבקים מיחידות בצה"ל, אבל לא ידוע לו על כוונה של צה"ל לרכוש כלי נשק בקרוב מעבר למיקרו תבורים.

חמודות מספר כי כמויות רבות של הרובה נמסרו למספר לקוחות בעולם לשם בחינתו וכי הם נוטלים כעת חלק במספר מכרזים שונים בעולם. הבחירה להשיק את ה-"כרמל" דווקא בתערוכת LAAD 2019 בברזיל נעשתה לטענתו משום שהם רואים באמריקה הלטינית שוק אסטרטגי של החברה. באשר לעתיד, רונן חמודות רואה ב-"כרמל" רק בן בכור למשפחת כלי נשק אותה בכוונתם לפתח ויהיו בה רובים בקליבר 51X7.62 וכן רובים בקליברים חדשים של 6.8 מ"מ ו-6.5 מ"מ.

***

רובה ה"כרמל" בתצוגה בתערוכת LAAD בברזיל, צילום: ישראל דיפנס

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית