חברת נטליין זכתה במכרז של הצבא הספרדי לחוסמי תדרים

הצבא הספרדי בחר בנטליין הישראלית כספקית חוסמי תדרים להתמודדות עם מטעני צד. המכרז מוערך בעשרות מליוני אירו ותוקפו עד 2023. עבור נטליין, מדובר בדריסת רגל בשוק הביטחון האירופאי שצפוי להתעורר בשנים הקרובות 

חברת נטליין זכתה במכרז של משרד הביטחון הספרדי לרכש חוסמי תדרים לנטרול הפעלה של מטעני צד בהיקף של 65,470,725 אירו, כך לפי פרסום של infodefensa. המכרז עצמו מורכב משני חלקים ציבורי שקיומו ידוע ויש חלקים מסווגים. המכרז עד שנת 2023.

יישום המכרז מורכב משני שלבים. שלב ראשון התקנה ובחינה על שניים עשר סוגי רכבים. לאחר שביעות רצון הספרדים מהציוד, הצבא יזמין כמה מאות יחידות בהתאם לצורך עבור כוחות היבשה והים. הציוד של נטליין חוסם את התקשורת בין המקלט שמוצמד למטען לבין השלט המייזם וכך מונע את הפעלת המטען.

הליך הבחינה של ספרד החל ב2018 כאשר מדובר באחד המכרזים הגדולים שהיו בשנים האחרונות מחוץ לארצות הברית. נזכיר כי במלחמות ארה"ב בעירק הצבא האמריקאי קנה מעל אלף מערכות מנטליין. לאחר מכן באפגניסטן התעשייה האמריקאית פיתחה ציוד משלה וכיום ארה"ב כמעט ולא קונה ציוד מסוג זה מספקים חיצוניים.

עבור נטליין, הזכייה במכרז של הצבא הספרדי יכול לייצר דריסת רגל באירופה כאשר ישנם דיבורים על מכרזים עתידיים בתחום, אם כי, בהיקף מוגבל יותר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית