חברות ישראליות מציעות קונסטלציית לווינים לברזיל

ברזיל פרסמה RFI לרכש לווינים ובין החברות שהגישו הצעות גם רפאל ו-ISI הישראליות

הדמייה של לווין הRUNNER תוצרת חברת ISI - צילום מסך

ברזיל רוצה לפתח את תחום החלל וחתמה לאחרונה עם ארה"ב על הסכם אשר במסגרתו חברות שיגור לווינים אמריקאיות יוכלו לפתח פעילות במדינה. לפי פרסום של cnbc.com מדובר בחכירה אמריקאית של בסיס השיגורים Alcantara. לפי פרסום של riotimesonline.com, ההסכם עתיד להכניס לברזיל כ-10 מיליארדי דולרים בשנה. ההסכם נחתם במסגרת ביקור נשיא ברזיל בבית הלבן בימים האחרונים. כחלק ממאמץ זה, פרסמה ברזיל RFI לקונסטלציית לווינים עליה מתחרות חברות מכל העולם, כולל ישראליות.

אחת מהחברות הישראליות היא ISI, מפעילת לוויני EROS. "אנחנו מציעים לברזיל את קונסטלציית RUNNER שלנו המבוססת על מיקרו לוויינים מהדור החדש שתוכל לספק לברזיל ריבוי חליפות מעל נקודות עניין", אומר צחי צוק-רמון, מנהל השיווק לשוק ברזיל בחברת ISI. "קונסטלציה כזו תשוגר על ידינו בשנה הקרובה על מנת לספק שירותי מודיעין חלל יחד עם לווייני ארוס בי וסי ולווייני ה- Knight העתידיים.

[הדמיית לווין הארוס-סי של חברת ISI]

"כל הלוויינים יופעלו על ידי מערך הפעלה חדשני, רב לווייני ורב משימתי בשם Clearsky  המשלב בתוכו מרכז פענוח בשם Clearsky Analytics בו משולבות יכולות בינה מלאכותית ואוטומציה שיאפשרו אחיזת שטח מהחלל ושילוב עם מקורות מודיעין נוספים. הלוויינים יכללו יכולות עיבוד על הלוויין (on board processing) ויאפשרו מיצוי מידע ותגובה בזמן אמת לתרחישים בזירה."

חברה נוספת שהגישה הצעה היא רפאל שפרסמה לפני שבוע בערוץ היו טיוב של החברה סרטון אודות קונסטלציית הלווינים LiteSat של החברה. בעוד המוצר של רפאל אינו חדש, ניתן להניח כי הפרסום קשור לברזיל. לפי הסרטון, הקונסטלציה של רפאל יכולה לספק מודיעין זמן אמת במתאר צבאי בהתבסס על יכולות שונות של החברה, כולל ניתוח תמונה. עם זאת, רפאל מוכרת בעיקר מנועים ללוויינים, פחות לוויינים.

[מתוך סרטון ההדמייה של רפאל]

עוד חברות ישראליות שלא ברור אם הגישו הצעה הן אלביט שפועלת בברזיל אך אין לה זרוע לווינות ותעשייה אווירית שגם פועלת בברזיל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית