נמ"ר החילוץ והאחזקה

www.idf.il

למרות שבשמו הוא מציין רק שתי מטרות, "נמ"ר החילוץ והאחזקה" החדש מסוגל לבצע מספר פעולות מיוחדות שאף נמ"ר, נגמ"ש, או כלי רק"ם אחר בצה"ל לא יכול להן כיום. הכלי פותח על ידי מנת"ק (מנהלת המרכבה והרק"ם) ורפ"ט.

"הוא יכול לחלץ את הטנק הכבד ביותר מבלי להתאמץ", מסביר רמ"ד אמל"ח בחיל הטנ"א, רס"ן תום פרטר, "הכננת של הנמ"ר (חוט פלדה המלופף סביב מנוע שמתחבר לכל כלי ומושך אותו), כל כך עוצמתית וגדולה שיש לה כננת עזר משל עצמה. בעזרתה ניתן לחלץ כל כלי רק"ם מכל תוואי שטח שהוא ולהביא מנוע בכל סדר גודל, ממש עד ליעד".

מלבד יכולות החילוץ המרשימות, בנמ"ר החדש הוגדלו מספר מקומות הישיבה לשבעה, לעומת חמישה בנגמ"שים הקודמים, הותקן ארגז כלי עבודה ועזר משוכלל המכיל אמצעים מיוחדים, עשרות חלקי חילוף, ערכת חיתוך בלהבה ואמצעי תאורה וכיבוי אש. לראשונה, כך מתגאים באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, ישנו כלי המסוגל להדביק את כלי הלחימה האחרים תוך כדי תנועה, ולהוביל את כוחות האחזקה בצורה בטוחה וממוגנת לכל נקודה.

עד שנת 2022 הנמ"רים החדשים יפוזרו ביחידות השדה השונות, אך עד אז, הראשונים שבאמת עומדים לזכות בחשיפה אמיתית, ולהיות הראשונים להשתמש בנמ"ר, יהיו דווקא אנשי האחזקה של עוצבת הפלדה, בחטיבה 401 של חיל השריון.

מקור: ליאור נוישטיין, מערכת אתר צה"ל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית