צפון קוריאה משקמת אתר ניסוי טילים

Copyright 2019 by DigitalGlobe - https://beyondparallel.csis.org/hanoi-summit-rebuilding-sohae-launch-facility/

שירות המודיעין של דרום קוריאה אמר כי הוא זיהה סימנים לשחזור החלק הצפוני של אתר שיגור טילי דונגצ'א-רי (Dongchang-ri). "(הצפון) נראה כי החזיר גג ודלת (למתקן דונגצ'אנג')", צוטט השירות.

עוד אמר השירות כי הרשויות הצבאיות של דרום קוריאה וארצות הברית מפעילות מערכת ניטור "יסודית" כדי לעקוב אחרי מתקני הגרעין והטילים של הצפון, כולל אתרי העשרת האורניום, שהועלו ככל הנראה במשא ומתן גרעיני בין וושינגטון ופיונגיאנג.

פרסום עוקב של אתר csis.org חושף תמונות של מתקן ניסוי הטילים. "פעילות מחודשת זו, שנצפתה רק יומיים לאחר פסגת האנוי בין הנשיא דונלד טראמפ ליו"ר קים ג'ונג-און, עשויה להצביע על תוכניות צפון קוריאניות להפגין נחישות נוכח דחיית הדרישות של צפון קוריאה בפסגה להרים סנקציות שנחקקו בשנים 2016-2017", כותבים בפרסום.

סוכנות רויטרס מוסרת כי במפעל הטילים בסאמדונג, שבו נתגלתה פעילות יתר בימיים האחרונים, ייצרו  הצפוניים את טילי הוואסונג-15 (טווח 13 אלף ק"מ). בוושינגטון ובסיאול לא הגיבו רשמית על הידיעות, אולם דיווח צוות מחקר אמריקני שבצפון חודשו עבודות להחזרה לפעילות של אתר שיגור הטילים SOHAE. בשנה שעברה הודיעה פיוניאנג עם פירוק המתקן ועתה חודשה כנראה העבודה שם, והדברים אושרו על ידי מעבדות המחקר של המכון ללימודים בינלאומיים בקליפורניה.

ביום שלישי איים היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון שיוטלו סנקציות חדשות על קוריאה הצפונית אם זו לא תבטל את תכנית הנשק שלה. סוכנות רויטרס אומרת כי איומי בולטון וכישלון פסגת האנוי מעלים סימני שאלה בדבר המשך הדיאלוג בין וושיטנגטון לבין פיוניאנג.

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית