חיל הים מצטייד במכ"ם ELM-2248 MF-STAR עבור ספינות הסער-6

המכ"ם שמפותח על ידי תעשייה אווירית באלתא שולט בכלל סוגי האמל"ח על הספינה שדורשים הכוונת מכ"ם , כולל הברק-8 וכיפת ברזל

חיל הים מצטייד במכ"ם ELM-2248 MF-STAR עבור ספינות הסער-6 שעתידות להתחיל להגיע לישראל במהלך 2020 ואילך. המכ"ם שמפותח על ידי תעשייה אווירית באלתא שולט בכלל סוגי האמל"ח על הספינה שדורשים הכוונת מכ"ם , כולל הברק-8 וכיפת ברזל.

"הנתונים שהמכ"מ מגלה - המטרות מיקום, גובה, טווח, מהירות ועוד - מעובדים עבור מערכת הנשק הרלוונטית", מסביר גיל רוט, ראש מנהל מערכות ים באלתא בראיון לישראל דיפנס. "אנחנו מתאימים את נתוני המכ"ם לדרישות האמל"ח."

המכ"ם של אלתא משתמש בארכיטקטורה פתוחה של רשת התקשורת בספינה על מנת לתקשר עם הנשקים 'בשפה' שלהם. את המטרות המכ"ם מעביר למערכת שו"ב ובקרת אש בכלי השיט. זו טכנולוגיה שמאפשרת למספר כלי שיט לעבוד כמקשה מכ"מית אחת. יכולות שהוצגו במסגרת הברק-8.

מבחינת פיתוחים עתידיים מסביר רוט כי על הפרק נמצאים צמצום הפורום פקטור של המכ"ם על התורן, היבטי הספק ומרכיבים נוספים סביב יכולות הזיהוי והסיווג של המכ"מ. "אנחנו יודעים להתאים את גודל המכ"מ לספינה. יש לנו גרסאות אלקטרוניות מסתובבות שלא כוללות קירות קבועים ומתאימות ללקוחות שרוצים טווחי מחיר נמוכים יותר."

בשוק העולמי פועלת אלתא מול מתחרים כמו תאלס, סאאב ואחרים המפתחים מערכות מכ"ם לזירה הימית. נזכיר כי רכש ספינות קרב כולל בחינה מקצועית של המכלולים, אך גם הרבה היבטים פוליטיים היות ומדובר בהיקף כספי גדול. בהקשר זה, מכ"ם הMF-STAR מציג יכולות מבצעיות התומכות במכירה ועוזרות לקדם עסקאות בחו"ל, מכאן גם חשיבות התקנת המכ"מים על ספינות הסער של חיל הים ליצוא הביטחוני.

בהקשר כלי שיט בלתי מאוישים אומר רוט כי השוק עדיין צעיר ולא ברור לאן יתפתח. "עדיין לא ברור לאן הולך השוק הזה. עם זאת, טכנולוגיות מכ"ם הMFSTAR מוכנות גם לכשב"מים."

היבט נוסף של מכ"ם הMF-STAR הוא היכולת לחבר אותו למכ"מי חוף, כולל מכ"מים 'מעבר לאופק' ולסנכרן מטרות בין המכ"מים בים וביבשה באמצעות מערכת שו"ב. בזירה הימית מדובר ביתרון מהותי המאפשר למדינה אחיזת שטח בים בטווחים של מאות ק"מ מעבר למים הטריטוריאלים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית