רפאל ותעשייה אווירית בניסויים משותפים סביב מערכת 'קרן ברזל'
עמי רוחקס דומבה
| 19/02/2019
רפאל שמפתחת את מערכת היירוט בלייזר "קרן ברזל" החלה בניסויים עם מכ"ם של תעשייה אווירית, כך נודע לישראל דיפנס. ברפאל ותעשייה אווירית מסרבים להתייחס לנושא.
פרסום קודם של כלכליסט (אמיתי גזית) מחודש נובמבר אשתקד חשף את השימוש במכ"ם לוכד שחקים בניסוי בתותח לייזר של תעשייה אווירית. כעת, נראה כי מדובר במכ"ם לוכד שחקים עם מערכת קרן ברזל של רפאל.
נזכיר כי מכ"ם לוכד שחקים הוא אותו מכ"ם של מערכת ברק-8 המותקנת, בין היתר, על כלי שיט של חיל הים הישראלי. המשמעות היא כי הצלחה מבצעית של מערכת כזו יכולה להביא להתקנת מערכת לייזר על ספינות הסער 4.5 - 6 של חיל הים. כמו גם, להתקנה של המערכת על כלי שיט של הודו, עליהם מותקנת גם כן מערכת הברק-8.
למרות ההקשר המוצג לעיל, המערכת שהציגה רפאל עד כמה היא במתאר (פורם פקטור) גדול , יבשתי, וכזה שאינו מותאם לכלי שיט. עוד נודע לישראל דיפנס כי המימון למערכת הלייזר שמפתחת רפאל לא מגיע מתקציב הביטחון הישראלי, וכי מדובר בשיתוף פעולה עם מדינה צד ג'.
רפאל שמפתחת את מערכת היירוט בלייזר "קרן ברזל" החלה בניסויים עם מכ"ם של תעשייה אווירית, כך נודע לישראל דיפנס. ברפאל ותעשייה אווירית מסרבים להתייחס לנושא.
פרסום קודם של כלכליסט (אמיתי גזית) מחודש נובמבר אשתקד חשף את השימוש במכ"ם לוכד שחקים בניסוי בתותח לייזר של תעשייה אווירית. כעת, נראה כי מדובר במכ"ם לוכד שחקים עם מערכת קרן ברזל של רפאל.
נזכיר כי מכ"ם לוכד שחקים הוא אותו מכ"ם של מערכת ברק-8 המותקנת, בין היתר, על כלי שיט של חיל הים הישראלי. המשמעות היא כי הצלחה מבצעית של מערכת כזו יכולה להביא להתקנת מערכת לייזר על ספינות הסער 4.5 - 6 של חיל הים. כמו גם, להתקנה של המערכת על כלי שיט של הודו, עליהם מותקנת גם כן מערכת הברק-8.
למרות ההקשר המוצג לעיל, המערכת שהציגה רפאל עד כמה היא במתאר (פורם פקטור) גדול , יבשתי, וכזה שאינו מותאם לכלי שיט. עוד נודע לישראל דיפנס כי המימון למערכת הלייזר שמפתחת רפאל לא מגיע מתקציב הביטחון הישראלי, וכי מדובר בשיתוף פעולה עם מדינה צד ג'.