נחתו בלי חופה

ביום רביעי האחרון מטוס קרב מסוג F-15 (״בז״) נחת נחיתה יזומה לאחר התנתקות חופת המטוס ממקומה. אלוף עמיקם נורקין, הנחה על עצירת טיסות האימונים במטוסי קרב מסוג F-15 (״בז״) עד לסיום התחקיר והפקת הלקחים

ביום רביעי האחרון, 2 בינואר 2019, במהלך טיסת אימונים שגרתית, מטוס קרב מסוג F-15 (״בז״) נחת נחיתה יזומה לאחר התנתקות חופת המטוס ממקומה. צוות האוויר במטוס שלט באירוע והביא את המטוס לנחיתה בטוחה בבסיס חיל-האוויר בנבטים. 

הטייס, סרן י׳, והנווט, סגן ר׳, ניהלו את האירוע בתנאים מורכבים כאשר היה קיים סיכון ממשי למטוס ולצוותו, בגובה של כ-30,000 רגל (כ-9 ק״מ מעל פני הים), בתנאי קור קיצוניים ורוח עזה (כ-45 מעלות צלזיוס מתחת ל-0). "מדובר בתקלה נדירה", מספר קצין בכיר מחיל האוויר, "לא היו סימנים או אזהרה - זה קרה בהפתעה גמורה. נעשה הכל כדי להבין מה קרה".

חברי צוות האוויר, בהחלטה משותפת, ולאחר שהבינו את משמעות האירוע והעריכו כי יצליחו לנהג את המטוס לעבר נחיתה בטוחה, דיווחו ליחידת הבקרה על האירוע ופנו לבסיס הקרוב לנחיתה. "האירוע הסתיים בשלום הודות לצוות האוויר ולהכשרה שהם עוברים", הוסיף הקצין הבכיר, "הם פעלו באומץ לב, בקור רוח, בתכליתיות ובמקצועיות תוך עבודת צוות, אמון הדדי ועמידה בתנאים פיזיים קשים".

הצוות נחת בשלום ולאחר בדיקה רפואית נקבע כי מצבם טוב. מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הנחה על עצירת טיסות האימונים במטוסי קרב מסוג F-15 (״בז״) עד לסיום התחקיר והפקת הלקחים. 

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל