צבא ארה"ב בחר במערכת 'חץ דורבן' עבור נגמ"שי ה- Bradley

חץ דורבן (צילום: באדיבות אלביט מערכות)

ג'נרל דיינמיקס חימוש ומערכות טקטיות (GD-OTS) בשיתוף פעולה עם אלביט מערכות וצוות מתעש עוברים לשלב הבא ביישום מערכת ההגנה האקטיבית חץ דורבן לאחר ההודעה החיובית בעניין של ועדת הפיקוח העליונה של צבא היבשה האמריקני לאישור תוכניות (AROC). על פי האתר, BREAKING NEWS, ההחלטה התקבלה "כדי לאפשר לצבא ארה"ב להתמודד עם טילי נ"ט תוצרת רוסיה".

רמת ביצועים גבוהה, ורסטיליות, קלות הפעלה, מידותיה הקטנות ומשקלה הנמוך הופכים את מערכת חץ דורבן לבחירה האידיאלית עבור נגמ"ש ה-Bradley.  מערכת חץ דורבן עושה שימוש בחיישנים אלקטרו-אופטיים, במכ"ם מעקב, משגרים ואמצעי נגד בכדי לנטרל איומים במרחק בטוח מהרכב הקרבי המוגן. חץ דורבן מספקת כיסוי של 360 מעלות עבור איומים מטווח קצר הן בשטח פתוח והן בסביבה עירונית. יישום בשטח של יכולות הגנה אקטיבית זוהה כצורך דחוף על ידי צבא היבשה של ארה"ב.  

סטיב אלג'ין, סמנכ"ל והמנהל הכללי של תחום מערכות נשק ופלטפורמות בג'נרל דיינמיקס: "אנו נרגשים לעבור לשלב הבא ולהביא את יכולותיה הנרחבות של מערכת ההגנה האקטיבית לנגמשי ה-Bradley. אנו מצפים להמשך העבודה המשותפת עם הצבא בקידום טכנולוגיה חשובה זו ובשיפור יכולות האינטגרציה בפלטפורמות רבות של הצבא".

יהודה (אודי) ורד, סמנכ"ל בכיר ומנכ"ל חטיבת יבשה של אלביט מערכות אמר כי "אנו גאים לתמוך בצבא היבשה של ארה"ב ולשתף פעולה עם ג'נרל דיינמיקס באספקת חץ דורבן – מערכת הגנה מתוחכמת המנטרלת מגוון רחב של איומים ומשפרת את היכולות של מגוון פלטפורמות משוריינות של הצבא היבשה האמריקני". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית