הצבא האמריקאי רוצה טנק קל להצנחה ממטוס. אם זה יקרה, אלביט ורפאל ייתכן ויהנו מהפרויקט

שתי חברות ישראליות עתידות להנות מהפרויקט, אם יצא לפועל. אלביט עם החץ דורבן על הכלים של BAE ורפאל עם המעיל רוח על כלים של GD

Photo Credit: U.S. Army

הצבא האמריקאי בחר שני יצרני רכבים משוריינים מסורתיים, General Dynamics ו- BAE Systems, כדי לבנות אב-טיפוס מתחרה עבור טנק קל במסגרת תכנית Mobile Protected Firepower. מדובר בטנק עד 30 טונות עם תותח 105 מ"מ שאפשר להצניח ממטוס.

כל חברה מהשתיים תקבל עד 376,000,000 דולרים לבניית 12 אבות טיפוס, עם משלוח החל 14 חודשים מרגע הזכייה וניסויים אחרי 16 חודשים. בשנת 2022, הצבא יבחר זוכה סופי לבנות 504 כלי רכב מתוכננים. חברת SAIC לא נכנסה לפרויקט.

עבור ג 'נרל דיינמיקס מדובר בזכייה חשובה. זאת, מכיוון שהיא דוחפת את הגריפין מתוצרתה עבור תחרות הרבה יותר גדולה של הצבא: רכב לחימה אופציונלי לחימה (OMFV), שנועד להחליף אלפי M2 Bradleys. רכישת וריאציות של אותו רכב עבור שתי המשימות תפשט עבור הצבא את האימון והלוגיסטיקה. BAE שמייצרת את הבראדלי גם ממקמת את עצמה עבור תחליף לברדלי עם הCV90 האירופי.

נזכיר כי שתי חברות ישראליות עתידות להנות מהפרויקט, אם יצא לפועל. אלביט עם החץ דורבן על הכלים של BAE ורפאל עם המעיל רוח על כלים של GD.

מקור: breakingdefense

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית