משרד הכלכלה, התעשייה האווירית, וחברות סייבר מובילות השיקו מאגד חברות לפעילות סייבר בתעופה

במאגד הסייבר לתעופה משתתפות חברות ישראליות ותיקות המציעות מגוון רחב של פתרונות לשוק העולמי בתחומי התעופה, האבטחה, המודיעין והסייבר, יחד עם חברות סטארט אפ צעירות בעלות מוצרים פורצי דרך בתחום הסייבר

מימין לשמאל: פול פרידברג, סיב"ט, שי רינסקי, מנכ"ל משרד הכלכלה, אדיב ברוך, יו"ר מכון הייצוא, יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי, יואב תורג'מן, מנכ"ל אלתא, אסתי פשין, מנהלת מפעל סייבר באלתא, התעשייה האווירית (צילום: תע"א)

משרד הכלכלה, התעשייה האווירית ,CyberArk, צ'ק פוינט, Innovation Cockpit, Karamba Security ו- ClearSky השיקו פעילותו של מאגד חברות חדש לתחום הסייבר בתעופה. ההשקה בוצעה היום, במסגרת הכנס הבינ"ל החמישי של ביטחון המולדת והסייבר בהובלת מכון הייצוא. במאגד הסייבר לתעופה משתתפות חברות ישראליות ותיקות המציעות מגוון רחב של פתרונות לשוק העולמי בתחומי התעופה, האבטחה, המודיעין והסייבר, יחד עם חברות סטארט אפ צעירות בעלות מוצרים פורצי דרך בתחום הסייבר. המאגד הוקם במטרה להציע פתרונות מקצה לקצה להגנת סייבר לתעופה אזרחית – שדות תעופה, חברות תעופה ומטוסים. חברות ישראליות נוספות כבר הביעו ענין להצטרף למאגד.

המאגד נועד לשפר ולהעצים את היכולת והנגישות של חברות ישראליות בעולם הסייבר לתעופה, תוך ליווי ותמיכה של ממשלת ישראל. על מנת להציע פתרון אינטגרטיבי יעיל,  הפתרונות יוצעו לרשויות ממשלתיות, לרשויות שדות תעופה, לחברות תעופה, לשדות תעופה, ועוד. הסינרגיה בין חברות המאגד והתמיכה הממשלתית יביאו להמשך העצמת מעמדה של ישראל כמובילה טכנולוגית וחדשנית בתחום הסייבר בכלל והסייבר לתעופה בפרט.

מאגד התעופה מציע פתרונות מקצה לקצה המשלבים את היכולות הייחודיות של כל חברה בתחומי הסייבר והתעופה. באמצעות שיתוף הפעולה ניתן יהיה לקדם ולהנגיש את התחום גם לחברות ישראליות נוספות, תוך שהן נהנות מיתרון לגודל ומפתיחת דלתות בשוק הבינלאומי. הצלחתן של חברות המאגד לזכות בחוזים ובמכרזים בשנים הקרובות בזירה הבינלאומית תגדיל משמעותית את הייצור והפיתוח בישראל ואת היקפי היצוא של החברות במאגד ואף של חברות סייבר נוספות. פעילותו של המאגד תחזק את חברות הסטארטאפ הישראליות בתחום ותתרום לגידול בהעסקת עובדי פיתוח, ייצור ותמיכה, שיווק ופיתוח עסקי בישראל.

שי רינסקי, מנכ"ל משרד הכלכלה: "משרד הכלכלה והתעשייה מעמיד מספר רב של כלים לחברות הישראליות על מנת לסייע להם לפעול בשווקים הבינלאומיים – מערך הנספחים המסחריים, הסכמי הסחר וכן כלים ממוניים שונים לעזרת התעשייה. אני שמח לראות חברות  מובילות משתפות פעולה על מנת להציע פתרון כולל לאתגרים בתחום הסייבר בתעופה תוך ניצול היתרון היחסי של כל אחת מהחברות והיתרון של התאגדותן יחד. אני בטוח שבשנים הקרובות נקטוף את הפירות של שיתוף פעולה זה בדמות עסקאות גדולות בשווקים השונים".

יגאל אונא, ראש מערך הסייבר: "מאגד הסייבר הישראלי זיהה צורך מרכזי לפתרונות בתחום התעופה המסחרית לשיפור הביטחון הקיברנטי, ומעודד את תעשיית הסייבר הישראלית להשקיע בפעילויות אלו, בתחום החדשנות ובשיתופי פעולה. קונסורציום החברות הישראליות של חברת התעופה הישראלית מאגד חברות ישראליות חדשניות ומנוסות, על מנת לשפר ולקדם פתרונות בתחום בטיחות התעופה".

נמרוד שפר, מנכ"ל תעשייה אווירית: "התעשייה האווירית גאה להוביל את מאגד התעופה בשותפות עם  CyberArk צ'ק פוינט, Innovation Cockpit (הקרן התאגידית של אלעל, חברת התעופה הלאומית של ישראל), Karamba Security ו- ClearSky. כפי שכבר הוכח בפעילות מאגד חברות הסייבר, צורת עבודה משותפת זו מגדילה את הסינרגיה בין חברות המאגד, תורמת לפתיחת שווקים, זכיה בעסקאות, וחיזוק מעמדה של ישראל כמובילת סייבר עולמית. שיתוף הפעולה בין חברות ישראליות יאפשר לשוק הישראלי להציע פתרונות אופטימליים לאיומי תעופה בחזיתות השונות. התעשייה האווירית, כמובילת שוק ישראלית וגלובלית בתחומי הסייבר והתעופה, תמשיך להוביל חשיבה יצירתית, עסקית וחדשנית על מנת לקדם פעילות בשווקים הגלובליים. אנחנו מודים למשרד הכלכלה, מערך הסייבר הלאומי, משרד הביטחון ומכון הייצוא על התמיכה, ונפעל, ביחד עם שותפותינו במאגד, לקידום תעשיית הסייבר הישראלית, ולפיתוח פתרונות אינטרטיביים, אשר ישפרו את אבטחת הסייבר של תחום התעופה האזרחית הגלובאלית".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית