תע"א תספק מערכות הגנה אווירית LRSAM בהיקף של כ- 777 מיליון דולר לחברה הממשלתית ההודית BEL

מערכת LRSAM ממשפחת ברק 8, הינה מערכת הגנה אווירית מבצעית, והיא תסופק ל-7 ספינות חיל הים ההודי. נמרוד שפר, מנכ"ל התעשייה האווירית אמר כי "השותפות של התעשייה האווירית עם הודו הינה ארוכת שנים ובאה לידי ביטוי בפיתוח מערכות וייצור משותף"

תע"א תספק מערכות הגנה אווירית LRSAM בהיקף של כ- 777 מיליון דולר לחברה הממשלתית ההודית BEL

צילום: תעשייה אווירית

התעשייה האווירית הודיעה כי חתמה על עסקת ענק נוספת לאספקת מערכות LRSAM (הגרסה הימית של מערכת ההגנה האווירית ברק 8) בהיקף כולל של כ- 777 מיליון דולר, עבור 7 ספינות של חיל הים ההודי מול החברה הממשלתית ההודית (BHARAT ELECTRONICS LIMITED (BEL שתשמש קבלן ראשי מול ממשלת הודו.

מערכת LRSAM ממשפחת ברק 8, הינה מערכת הגנה אווירית מבצעית הנמצאת בשימוש חיל הים הישראלי וזרועות הים, האוויר והיבשה בהודו, ומקנה הגנה אזורית רחבה ונקודתית מפני מגוון איומי תקיפה בזירה הימית מהאוויר, הים והיבשה. המערכת מאגדת מספר מערכות מפתח הנמצאות בחזית הטכנולוגיה: מכ"מ דיגיטלי, מערך שליטה ובקרה, משגרים, מיירטים בעלי ראש ביות מתקדם, תקשורת וקישוריות מערכתית.

נמרוד שפר, מנכ"ל התעשייה האווירית: "עסקה זו מהווה ביטוי לכיוון בו צועדת התעשייה האווירית: מיקוד עסקי, רווחיות וצמיחה. השותפות של התעשייה האווירית עם הודו הינה ארוכת שנים ובאה לידי ביטוי בפיתוח מערכות וייצור משותף. הודו תמשיך להיות שוק מרכזי עבור התעשייה האווירית ואנו נמשיך לפעול לשימור וחיזוק מעמדנו בה גם לאור התחרות הגוברת. הנהלת התעשייה האווירית תמשיך לפעול לרענון האסטרטגיה העסקית של החברה, תוך שימור יכולות ליבה ומנועי צמיחה דוגמת ברק 8, לצד פיתוחן של מערכות חדשניות נוספות בתחומי ההגנה האווירית ובתחומים נוספים".

בועז לוי, סמנכ"ל התעשייה האווירית, מנהל חטיבת טילים וחלל: "אנו מודים לשותפינו בהודו ובחברת BEL על בחירתם בתעשייה האווירית בפרויקט המבטא בצורה הטובה ביותר את שיתוף הפעולה הטכנולוגי ההדוק בין ישראל להודו. עסקה זו מביאה את מכירות ברק 8 בשנים האחרונות להיקף כולל של למעלה מ- 6 מיליארד דולר ומהווה תעודת כבוד נוספת ליכולותיה של מערכת נשק מתקדמת זו, המהווה מנוע צמיחה מרכזי של החברה. ברק 8 היא מערכת מבצעית הנותנת מענה מלא למגוון האיומים השונים, בנויה לעבודה בשיתוף פעולה עם מערכות קיימות נוספות ומאפשרת גמישות תפעולית ומבצעית ללקוח, תוך יכולת גידול עתידית מובנית לאפקטיביות מירבית בשדה הקרב".   

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס לעסקת הענק וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "ברכות לתעשייה האווירית ולמערכת הביטחון על עסקת הענק למכירת 'ברק 8' להודו. זוהי עוד הוכחה שביטחון הוא השקעה ולא הוצאה. התעשייה האווירית היא נכס לאומי. יש לשמור עליה ולחזקה".

מערכת ברק 8, הינה פרי פיתוח ייחודי של התעשייה האווירית בשיתוף משרד הביטחון, ה-DRDO  (רשות פיתוח אמצי הלחימה במשרד ההגנה ההודי ההודית), חילות הים, רפאל, אלתא מבית התעשייה האווירית, ותעשיות נוספות בהודו ובישראל.

***

בתמונה: טקס החתימה בהודו (צילום: תע"א)

 

אולי יעניין אותך גם