מנכ"ל חדש לג'האד האסלאמי

מנכ"ל חדש לג'האד האסלאמי

אלאסתקלאל, 28 בספטמבר 2018

דאוד שהאב, דובר הג'האד האסלאמי בפלסטין, ערך ב-28 בספטמבר 2018 מסיבת עיתונאים ב"מחנה השיבה" במזרח העיר עזה, בה הכריז על בחירתו של זיאד רשדי אלנח'אלה (אבו טארק) לתפקיד המזכיר הכללי של הג'האד האסלאמי בפלסטין . אלנח'אלה יחליף את ד"ר רמצ'אן עבדאללה שלח לאחר שחלה ונבצר ממנו להמשיך בתפקידו.

בהודעה נמסרו שמותיהם של תשעה פעילים שנבחרו לכהן בלשכה המדינית של הארגון: אכרם אלעג'ורי, ד"ר מחמד אלהנדי, ד"ר אנור אבו טה, עבד אלעזיז אלמינאוי, ד"ר יוסף אלחסאינה, ד"ר וליד אלקטטי, מחמד חמיד, שיח' נאפד' עזאם, וח'אלד אלבטש. שהאב הדגיש כי נבחרו חברים נוספים מטעם "זירות הג'האד האחרות" "בגדה, בשטחי 1948 ובבתי הכלא" ששמותיהם לא ייחשפו משיקולים ביטחוניים.

זיאד נח'אלה, המתגורר כיום בלבנון, נולד בעזה בשנת 1953 וגדל בח'אן יונס. הוא נשוי ואב לשישה (שני בנים וארבע בנות). ב-1971 הוא נעצר בפעם הראשונה על ידי ישראל ונגזר עליו מאסר עולם. לאחר 14 שנים שריצה בכלא, שוחרר במסגרת "עסקת ג'בריל". לאחר שחרורו נבחר כחבר במועצת השורא הראשונה של הג'האד האסלאמי, ופתחי אלשקאקי שהיה מזכ"ל הארגון הטיל עליו להקים את הזרוע הצבאית.

הוא נעצר שוב באפריל 1988 בעקבות פעילותו בהצתת האנתיפאדה הראשונה וגורש לדרום לבנון, שם התקדם בשורות הארגון ומונה לנציג הארגון בלבנון. זאת, נוסף למעורבותו בפעילות הצבאית. לאחר הריגתו של אלשקאקי באוקטובר 1995 נבחר ע"י מועצת השורא של התנועה לשמש כסגן מזכ"ל והיה חבר במפקדה הצבאית המצומצמת שבראשה עמד רמצ'אן שלח (אלאסתקלאל, 28 בספטמבר 2018).

מקור: terrorism-info

אולי יעניין אותך גם