רוסיה: "ישראל הזהירה כדקה לפני התקיפה"

משרד ההגנה הרוסי מטיל את האחריות להפלתו של מטוס צבא רוסיה מדגם אילושיין IL-20 על ישראל. על פי דובר צבא רוסיה "כתוצאה מפעולה חסרת אחראיות של הצבא הישראלי נספו 15 אנשי צבא רוסיים, וזה נוגד בתכלית את רוח השותפות הרוסית-ישראלית" 

שר הביטחון ליברמן ועמיתו הרוסי שויגו (צילום ארכיון: AP)

הרוסים מטילים על ישראל את האחריות להפלתו של המטוס מדגם אילושיין IL-20 שנעלם ממסכי המכ"מים מעל סוריה וככל הנראה הופל על ידי הצבא הסורי. על פי הודעת משרד ההגנה הרוסי המטוס נעלם בעת ביצוע תקיפה שיוחסה לישראל באזור לטקיה שבסוריה. על פי פרסומים ברוסיה, שר ההגנה הרוסי שויגו שוחח עם שר הביטחון ליברמן. על פי הפרסומים בשיחה אמר שויגו כי הוא רואה בישראל כאחראית לחלוטין להפלת המטוס. משרד הביטחון אישר כי התבצעה שיחה אולם סירב למסור את תוכנה.

עוד פורסם בכלי התקשורת ברוסיה כי היא מאיימת "לנקוט בצעדי תגבול על פעולה עויינת".

דובר משרד ההגנה הרוסי אמר כי "המטוס מדגם איליושין IL-20 הופל על ידי הצבא הסורי אחרי שמטוסי קרב ישראליים העמידו את הטייסים הרוסיים במצב קשה ובלתי אפשרי מול חופי סוריה". הוא הסביר ל'ספוטניק ניוז' כי "קיבלנו הודעה כדקה לפני התקיפה, וזה לא איפשר למטוס הרוסי לשנות כיוון ולטוס למקום יותר בטוח".

לפני כן הודיע משרד ההגנה הרוסי כי מפקדת בסיס האוויר הרוסי המיימים בסוריה איבדה קשר עם צוות המטוס, בדיק כאשר, כך על פי הודעת משרד ההגנה הרוסי, מטוסי F-16 של חיל האוויר הישראלי תקפו מטרות באזור לטקיה. לטענת משרד ההגנה הרוסי, המכ"ם הרוסי זיהה גם שיגור של טילים צרפתיים מהפריגטה של הצי הצרפתי 'אוברן' המשייטת באזור. הצרפתים מכחישים את הדיווחים.

דובר צבא רוסיה הודיע עוד כי "כתוצאה מפעולה חסרת אחראיות של הצבא הישראלי נספו 15 אנשי צבא רוסיים, וזה נוגד בתכלית את רוח השותפות הרוסית-ישראלית". מקורות בכירים אמריקניים מסרו שהסורים ניסו להדוף את מתקפת הטילים הישראליים ואז נפגע ה'איליושין' הרוסי, שהיה מטוס סיור ימי. לאמריקנים נודע על התקרית כאשר הסורים שידרו קריאת מצוקה בתדר חילוץ בינלאומי לחיפושים אחר המטוס שנפגע ואנשי צוותו. האמריקנים מסרו שהמטוס הופל על ידי מערכת הגנה אווירית שהרוסים מכרו לסורים לפני כמה שנים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית