זה רשמי - צבא ארה"ב מוותר על מערכת ההגנה האקטיבית Iron Curtain

הצבא האמריקאי מוותר באופן רשמי על מערכת אמריקאית להגנה אקטיבית לרק"מ הסטרייקר בשם 'מסך הברזל' ומחפש מערכות מוכנות מהמדף. על הפרק ישנן רק מערכות ישראליות של רפאל ואלביט מערכות

https://youtu.be/Y3RAdBX2lrg

הצבא האמריקאי הודיע כי הוא דחה את המערכת של חברת Artis LLC בשם 'מסך הברזל'. כחלופה, הצבא יבדוק בנובמבר חלופות לנגמ"ש הStryker. כמו כן יפעיל הצבא שלוש תוכניות חדשות לפיתוח סוגי הגנה נוספים על כלי הרכב המשוריינים שלו, אשר כולן יסתיימו עד שנת 2022. "[המערכת] בדרך כלל הייתה מסוגלת לפגוע במטרות", אמר אל"מ דין לכתבים, "אבל חסרה 'בגרות' לתפקד בצורה אמינה בתנאי שדה."

התוכניות החדשות כוללות פיתוח שיריון ריאקטיבי. מערכת לייזר להתרעה בפני איומים ומערכת לניהול החתימה של הכלי במטרה להפחית את החום, רעש, אנרגיה אלקטרומגנטית, וחתימת מכ"ם. מבין השלוש, ניהול החתימה "היא הבוגרת ביותר", אמר אל"מ גלן דין, המפקח על מערכות ההגנה העצמית של כלי רכב צבאיים. "בכנות, אנחנו יכולים להגיע לפריסה בשנה הבאה אם אנחנו ממומנים, (אבל) כרגע זה לא בתקציב 2019."

בהיבט של מערכות הגנה אקטיבית, הצבא האמריקאי מחפש מערכות מהמדף. בין המערכות שנבחנות ישנן 'מעיל רוח' של רפאל ו'חץ דורבן' של אלביט מערכות (תעש).

מקור: breakingdefense

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית