תעשייה אווירית תספק מערכות הגנה ברק 8 לספינות סער 6 של חיל הים הישראלי

תעשייה אווירית

התעשייה האווירית חתמה על חוזה לאספקת מערכות הגנה מתקדמות לספינות סער 6 של חיל הים, להגנת המים הכלכליים והמתקנים האסטרטגים של מדינת ישראל המתמודדים  עם מגוון רחב של איומים בזירה הימית. העסקה הובלה על ידי חיל הים, מפא"ת (המנהל למחקר פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית) ומנה"ר (מנהל הרכש) במשרד הביטחון, המערכת נבחרה בהתאם לדרישות המבצעיות והאתגרים העתידיים העומדים בפני חיל הים.

ברק 8, הינה מערכת הגנה אווירית מבצעית הנמצאת בשימוש חיל הים הישראלי וחילות הים והאוויר בהודו, ומקנה הגנה אזורית רחבה ונקודתית מפני מגוון איומי תקיפה בזירה הימית מהאוויר, הים והיבשה. המערכת מאגדת מספר מערכות מפתח הנמצאות בחזית הטכנולוגיה: מכ"מ דיגיטלי, מערך שליטה ובקרה, משגרים, מיירטים בעלי ראש ביות מתקדם, תקשורת וקישוריות מערכתית.

יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית: "ברק 8 היא מערכת מובילה של התעשייה האווירית ונחשבת למנוע צמיחה של החברה למול לקוחותיה בעולם כולו. עסקה זו מצטרפת למספר עסקאות של ברק 8 בשנים האחרונות בהיקף כולל של למעלה מ- 5 מיליארד דולר, והיא מהווה תעודת כבוד נוספת ליכולותיה של המערכת".

סמנכ"ל התעשייה האווירית, מנהל חטיבת טילים וחלל, בועז לוי: "ההצטיידות בברק 8 לספינות סער 6 מרחיבה את מעטפת היכולות המבצעיות של חיל הים הישראלי לרבות ההגנה על גבולותיה הטריטוריאליים והכלכליים של מדינת ישראל. המערכת, על נגזרותיה היבשתית והימית, נותנת מענה מלא למגוון האיומים השונים, ובנויה לעבוד בשיתוף פעולה  עם מערכות קיימות נוספות. אנו גאים בהיותה חברה במועדון היוקרתי של הפיתוחים הצבאיים הישראלים המצליחים ביותר בעולם".

המערכת הינה פרי פיתוח ייחודי של התעשייה האווירית בשיתוף מפא"ת-משהב"ט, ה-DRDO  (רשות פיתוח אמצעי הלחימה במשרד ההגנה ההודי ההודית), חילות הים, רפאל, אלתא מבית תעשיה אווירית ותעשיות מקומיות בהודו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית