אלביט תספק חליפות לוחמה אלקטרונית לחיל הים הישראלי

אילוסטרציה של לוחמה אלקטרונית ימית (אילוסטרציה: אלביט מערכות)

אלביט מערכות הודיעה כי זכתה בחוזה בהיקף של כ-85 מיליון דולר ממשרד הביטחון לספק חליפות לוחמה אלקטרונית (ל"א) עבור ספינות הקרב סער 6 שיאבטחו את המים הכלכליים של ישראל. החוזה יבוצע על פני תקופה של 10 שנים.  

מערכות הל"א שיסופקו הנן מוכחות מבצעית וכוללות מקלטים דיגיטליים, טכנולוגיית עיבוד אותות וכלי ניתוח הבנויים בארכיטקטורה פתוחה, המאפשרת יכולות מבצעיות יעילות תוך שימור הגמישות להתמודדות הן עם האיומים הקיימים והן עם העתידיים. התצורות המתקדמות ביותר של הטכנולוגיות הללו פותחו בשיתוף פעולה הדוק עם המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) במשרד הביטחון ועם חיל הים הישראלי, ואלו הוכרזו לאחרונה כמבצעיות, לאחר שהשלימו בהצלחה ניסויים אינטנסיביים בים.

זכייה בחוזה זה הנה בהמשך לחוזים נוספים בהם זכתה אלביט מערכות לציוד כל ספינות השטח של חיל הים הישראלי בטכנולוגיות הל"א של החברה.

אדגר מימון, סמנכ"ל בכיר ומנכ"ל אלביט מערכות ל"א וסיגינט-אלישרא, ציין כי "אנו גאים להמשיך להיות בית הל"א של חיל הים הישראלי וגאים על הזכייה בחוזה זה לצייד את ספינות הקרב החדשות ביכולות ל"א מתקדמות שהנן חיוניות לביצוע משימות מורכבות תוך שימור רמה מרבית של הגנה על הכוחות. התגברות הדרישה לפתרונות הל"א שלנו מהווה אינדיקציה ברורה לחשיבות המבצעית הגדלה של יכולות ל"א מתקדמות ומוכחות, בכל גזרות הפעילות המבצעית – ים, יבשה ואוויר". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית