יחידת "רימון" נסגרת

באוקטובר 2015 הוקמה עוצבת הקומנדו, וייעודה של יחידת רימון שונה. נוסף להתמחותה בגזרה המדברית, היא התמחתה בפשיטה וביצוע משימות מיוחדות בגזרות נוספות, בדומה ליחידות מגלן, אגוז ודובדבן. שלוש שנים אחר כך, במאי 2018, הוחלט על סגירת היחידה

https://www.idf.il/%D7%90%D7%AA%D7%A8%D7%99%D7%9D/%D7%97%D7%98%D7%99%D7%91%D7%AA-%D7%94%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%A0%D7%93%D7%95/%D7%98%D7%A7%D7%A1-%D7%A1%D7%92%D7%99%D7%A8%D7%AA-%D7%A8%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%9F/

בשבוע שעבר התקיים טקס סגירת יחידת רימון, החותם תקופת פעילות של שמונה שנים מאז הקמתה המחודשת, במהלכן תרמה רבות לביטחון ישראל. הטקס מסמן גם התחלה חדשה - הטמעת היחידה המובחרת ביחידת הקומנדו ״מגלן״, בה תוקם פלגת "רימון".
 
"אתם נושאים בגאווה את המטען הערכי שהניחו מקימי היחידה והלוחמים בשנים האחרונות", אמר בטקס מח"ט הקומנדו, אל"ם אבי בלוט. "השם רימון, שנושא עמו משמעות עמוקה וזכויות לרוב, ישתמר בפלגה החדשה שתוקם בזכות הצטרפותכם ליחידת מגלן. בטוחני כי תהוו שם גורם מעצים ותשפיעו לחיוב על חיזוק היחידה והעוצבה ונכונותן למלחמה".
 
יחידת רימון הוקמה ב-2010 לאור צורך מבצעי שהתפתח בגבול מצרים - ההברחות והטרור באזור דרשו מענה מבצעי הכולל יכולות מדויקות, חדשניות ועוצמתיות שמופעלות על ידי לוחמים חזקים, נחושים ומקצועיים. לאחר הקמתה, היא פעלה במסגרת חטיבת גבעתי לסיכול טרור ופעילות פלילית, והפכה ליחידה מובחרת המתמחה בלוחמה מדברית. סא״ל בני מאיר, מקים יחידת רימון ומפקד גדוד "שחר" כיום, סיפר על ראשית דרכה: "ראיתי ארבעה ערכים לנגד עיניי: חתירה למגע, יוזמה, יצירתיות וחלוציות".
 
לוחמי היחידה רשמו הצלחות מבצעיות לאורך השנים, ביניהן פעולות על גבול מצרים, לחימה ב"צוק איתן", במהלכה חיסלה עשרות מחבלים, חשיפת והשמדה של מנהרות טרור. על כך קיבלה היחידה צל״ש אלוף פיקוד דרום, בו נכתב: "יחידת רימון הראתה במעשיה דבקות במשימה לאור המטרה, יוזמה, התקפיות ותחבולה".
 
היחידה המובחרת נקראה על שם יחידת "רימון" שהוקמה בשנת 1970, והיוותה מודל ליחידות המסתערבים המוכרות לנו היום. "רימון" הישנה התמקצעה בלוחמה בשטח בנוי ברצועת עזה, שם התרכזה רוב הפעילות המבצעית שלה. אחד המבצעים מבין רבים של היחידה בגזרה זו היה מבצע "תעשייה", בו הלוחמים התחזו לניצולי ספינת דיג טרופה שהגיעו מלבנון לרצועה. במבצע זה הצליחו לחסל בכיר מחבלים באותה העת.
 
באוקטובר 2015 הוקמה עוצבת הקומנדו, וייעודה של יחידת רימון שונה. נוסף להתמחותה בגזרה המדברית, היא התמחתה בפשיטה וביצוע משימות מיוחדות בגזרות נוספות, בדומה ליחידות מגלן, אגוז ודובדבן. שלוש שנים אחר כך, במאי 2018, הוחלט על סגירת היחידה. בעקבות צעד זה, לוחמיה עתידים להיטמע בפלגות הלוחמות ביחידת מגלן ולבצע פעילות מבצעית במסגרתה.
 
מקור: אתר צה"ל

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית