נדיר: נתניהו התגייס לקידום עסקת המל"טים בגרמניה

נדיר: נתניהו התגייס לקידום עסקת המל"טים בגרמניה

התעשייה האווירית לישראל

על אף שישראל היא יצואנית נשק מובילה, אנשי ממשל לא ששים לקדם בעצמם עסקאות נשק. זאת, בשונה ממדינות אחרות בעולם שמייצאות נשק. כעת מתברר שנסיעתו של נתניהו לגרמניה הייתה , בין היתר, במטרה לקדם את עסקת המל"טים של תעשייה אווירית. כפי שצפינו בפרסום קודם שלנו בנושא.

"זוהי תרומה עצומה לתעשיית הביטחון הישראלית ולכלכלת ישראל. עסקת הענק היא ביטוי לשותפות האסטרטגית בין גרמניה לישראל ועדות לפוטנציאל של התעשייה הישראלית לתרום למדינות כמו גרמניה. שוחחתי על כך עם קנצלרית גרמניה מרקל בפגישותינו הקודמות ובשבוע שעבר. אני מבקש להודות לקנצלרית מרקל על כך", כתב נתניהו בחשבון שלו בטוויטר.

המנוף של נתניהו היה הכרחי בעסקת המל"טים היות והיא התעכבה זמן רב בשל בחישה אמריקאית של חברת ג'נרל אטומיקס. זו, רצתה לקדם את המל"טים שלה במקום ההרון של תעשייה אווירית. כדי לעשות זאת, פנתה לבית המשפט (יוזמה שכשלה) והפעילה לובי דרך מפלגת הSPD בגרמניה שניסתה לסכל את העסקה.

הקו של המתנגדים התבסס על טענה שגרמניה לא רוצה מל"טים חמושים. ישראל מבחינתה לא מוכרת כאלו, אלא רק לאיסוף מודיעין. הרעיון היה כנראה לסכל את העסקה עם ישראל, ואז להכניס את המל"טים האמריקאים בדלת האחורית בשקט. כאשר היה נראה שהעסקה ממש בסכנה, נתניהו לקח יוזמה וטס לסגור את העסקה עם מרקל.

בסופו של דבר נסגר שהמל"טים יופעלו מבסיסים בישראל עם מפעילים גרמניים. הרכש יתבצע במתאר ליסינג כאשר את התחזוקה תבצע תעשייה אווירית.

אולי יעניין אותך גם