יורוסאטורי 2018: כרמור תחשוף את משפחת ה-Mantis, כלי-רכב מוגנים בעלי שרידות גבוהה בעיצוב חדשני

כלי רכב אלו מספקים רמה גבוהה של שרידות יחסית למשקל הקל שלהם, תוך שמירה על כושר תמרון

צילום: חברת כרמור

כרמור פתרונות רכב משולבים, חברה ישראלית, המפתחת, מעצבת ומייצרת כלי רכב ייעודיים, כולל כלי רכב צבאיים מוגנים לכל סוגי היישומים - תחשוף בתערוכת יורוסאטורי 2018 בפריס את משפחת ה-Mantis של כלי רכב משוריינים טקטיים. כלי רכב אלה מספקים רמה גבוהה במיוחד של שרידות ותמרון למרות משקלם הקל.

כלי הרכב של משפחת Mantis מצוידים בהגנה רב-שכבתית כולל שכבה קינטית, שכבת  פיצוץ, וכן NBC ו- TIC, בנוסף לאפשרויות הסוואה גלויות ותרמיות. כלי הרכב של כרמור עברו בדיקות בליסטיות קפדניות נגד מוקשים ומטעני חבלה מאולתרים (IEDs) ועומדים בסטנדרטים בינלאומיים.

משפחת כלי הרכב חדשה זו כוללת גם אפשרות מתקון למערכות ראיית לילה משולבות ולמעקב, וכן ניתן להרכיב עליהם מערכות נשק מתקדמות, משגרי טילים, מרגמות, צריחי מקלעים ועוד. הודות למשקלם הקל והנדסת האנוש שלהם, כלי הרכב מספקים שילוב של שרידות, זריזות ויכולת קטלנית, ומציגים ביצועי רכב אופטימליים ויכולת רב-משימתית לכל דרישות השטח.

משפחת ה-Mantis כוללת ארבעה (4) גרסאות להתאמה אישית עבור 3, 5, או 8 נוסעים, עם אפשרות של שיטוח מדרגי מאחור. ניתן להתאים אישית כל גרסה על פי הדרישות. נהג הרכב יושב בתנוחת תא טייס, וכך מתאפשר לו שדה ראייה משופר ובקרה אופטימלית על המערכות השונות המוצגות בתא.

לדברי מר איתן זית, מנכ"ל כרמור, "הפיתוח של משפחת Mantis עונה על הביקוש העולמי לרכבים קלים עם יכולות משופרות בשטח. כלי רכב חדשים אלה מספקים מגוון פתרונות ויכולות יחד עם עיצוב ארגונומי ייחודי שלא קיים בשום רכב משוריין קל. השילוב של ניצול המרחב הפנימי של הרכב, תצורת תא הטייס של הנהג, והתא האחורי, מספק מגוון פתרונות שנועדו לענות על מגוון רחב של צרכי המשימה בשטח".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית