ירדן חושפת בתערוכת SOFEX מל"ט סיני תוקף

ירדן חושפת בתערוכת SOFEX מל"ט סיני תוקף מסוג CH-4B, כך לפי פרסום של janes.com. ירדן מצטרפת לרשימת לקוחות הכוללת את מצרים, ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות ועיראק.

סגן Muath Moumani, קצין חיל האוויר הירדני המעורב בהפעלת צי ה- CH-4B, אמר לג'יינס כי ה- CH-4B נרכש מסין באפריל 2016 ומוצב בבסיס חיל האוויר סאהל נסאב ליד העיר אל-זרקא. ל- RJAF חמישה מל"טים, כל אחד עם תחנת בקרה קרקעית משלו. "אנחנו משתמשים בהם עכשיו להגנת הגבול ולסיור", אמר סגן מומני. הכטמ"מים הם חמושים, וחיל האוויר רכש עבורם שני סוגי חימוש: טילים מונחי לייזר AR-1 ופצצות מונחות AT-9. אף הקצין הירדני הסביר שניתן לחמש את הכטמ"מים גם בפצצות בלתי מונחות, אוטונומיות. 

הAR-1 הוא פיתוח של HJ-10 ויש לו אפשרויות שונות של ביות, כולל אינפרא אדום, לייזר חצי פעיל והנחיית טלוויזיה. במשקל 45kg, הנשק הוא למעשה המקבילה הסינית ל-AGM-114 Hellfire של ארה"ב. ה- AR-2 הוא טיל חדש במשקל 20 ק"ג עם הנחיה חצי-לייזר פעילה וטווח של 8 ק"מ.

ירדן רכשה גם את המסוק הלא מאויש של ליאונרדו ה-Schiebel S-100. כמו גם, חיל האוויר הירדני מתעניין במל"ט הסיני הגדול יותר, הCH-5 .

 

אולי יעניין אותך גם