שיא בייצוא הביטחוני הישראלי ב-2017: נחתמו חוזים בהיקף של 9.2 מיליארד דולר

בסיב"ט מסכמים שנה מוצלחת מאוד לייצוא הביטחוני הישראלי. מנתוני האגף עולה כי בשנת 2017 נחתמו חוזים בהיקף של 9.2 מילארד דולרים, עלייה של כ-40% לעומת 2016. שר הביטחון: "מדובר בהישג בלתי רגיל בכל קנה מידה, שהושג בעבודה קשה של סיב"ט והתעשיות הביטחוניות ובזכות שורה של הסכמים עם מדינות"

הדמייה של ביתן סיב"ט (הדמייה: משהב"ט)

אגף הייצוא הביטחוני במשרד הביטחון (סיב"ט) מסכם את שנת 2017 בייצוא הביטחוני של ישראל – עם חתימת חוזים חדשים בהיקף של כ- 9.2 מיליארד דולרים, עלייה של כ- 40% לעומת שנת 2016. במהלך השנה הצליחו התעשיות הביטחוניות, בתמיכת סיב"ט וגופי משרד הביטחון הנוספים, לחתום על עשרות חוזים משמעותיים, שהביאו להמשך מגמת ההתחזקות של ישראל בשוק הביטחוני העולמי. 
 
שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי "בתוך שנתיים הקפצנו את היצוא הביטחוני בעשרות אחוזים. מדובר בהישג בלתי רגיל בכל קנה מידה, שהושג בעבודה קשה של סיב"ט והתעשיות הביטחוניות ובזכות שורה של הסכמים עם מדינות, שנתנו אמון ביכולות וביצירתיות של משרד הביטחון. ההישג הזה יאפשר לנו להגדיל את תקציבי המחקר והפיתוח, לייצר מקומות עבודה חדשים ובעיקר להבטיח את עליונותו של צה"ל לשנים קדימה".
 
ראש סיב"ט, תא"ל (מיל') מישל בן-ברוך אמר כי "אנו גאים לסכם שנה מוצלחת מאוד לייצוא הביטחוני הישראלי שהניב חוזים חדשים לתעשיות הביטחוניות בשווי של למעלה מ-9 מיליארד דולר. מדובר בהמשך מגמת עלייה ובגידול משמעותי ביותר בשנה האחרונה. התעשיות הביטחוניות הישראליות זוכות להערכה, יוקרה ואמון רב בעולם, בזכות טכנולוגיות מתקדמות ואיכותיות המבוססת על פתרונות ייחודיים שהוכחו מבצעית בצה"ל". 
 
 
בשיחה עם עיתונאים אמר בן-ברוך בהתייחס לעלייה בייצוא הביטחוני כי "אין לזה אח ורע, ואין לזה תקדים לאורך כל ההיסטוריה של מדינת ישראל בייצוא הביטחוני. מהשנה הקודמת, 2016, אנחנו בעצם עלינו ב-40 אחוז בהשוואה לשנה הקודמת, זה כתוצאה מכך ששנים רבות אנחנו עובדים על פרויקטים שנחתמו בשנה האחרונה. ובסה"כ ישראל בשנים האחרונות נמצאת בעשירייה הפותחת, בייצוא הביטחוני של העולם כולו. זה כמובן הישג מאוד מרשים כתוצאה מעבודה קשה של סיב"ט יחד עם התעשיות הביטחוניות, שזוכות ליוקרה, לאמון ולהערכה רבה בעולם. בעיקר באיכויות המערכות שאנחנו מייצאים.
 
הנדבכים המשמעותיים בייצוא הביטחוני בשנת 2017 היו: טילאות ומערכות הגנה אווירית (31%), מערכות מכ"מים ול"א (17%), השבחות ומכלולים אוויוניים (14%), יבשה תחמושת ועמדות נשק (9%), מערכות תקשוב וקשר  (9%), תצפית ואופטרוניקה (8%), מערכות מודיעין, מידע וסייבר (5%), שירותים ושונות (3%), מל"טים (2%), מערכות ימיות (1%), לוויינות וחלל (1%).
 
מבחינת פילוח שווקי הייצוא הביטחוני, עולה כי 58% מן הייצוא הוא באסיה והפסיפיק, 21% באירופה, 14% בצפון אמריקה, 5% באפריקה ו-2% באמריקה הלטינית.
 
לגבי נתונים אלה, אמר בן-ברוך כי "יבשת אסיה בשנים האחרונות מהווה נדבך מאוד מרכזי בייצוא הביטחוני. באסיה אגב מדובר במגמה עולמית, וכמובן יש תחרות עם המדינות האחרות אבל בזכות האיכות והיוקרה של המערכות שלנו של אנחנו מצליחים להתמודד עם מתחרים בשווקים האלה של אסיה ואירופה".
 
***
בתמונה: תא"ל (מיל') מישל בן-ברוך, ראש סיב"ט, צילום: מאיר אזולאי
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית